• AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame
  • AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame

AMER KOBAŠLIJA: Umjetnik između Japana, Floride i Rame

Amer Kobašlija, bosanskohercegovačko-američki slikar i profesor na University of Central Florida u SAD-u, poznat je po svojim detaljnim ciklusima slika koji istražuju pejzaže ispunjene povijesnim i osobnim simbolizmom.

Od cunamijem razrušenih prostora japanskog grada Kesenume (odakle mu potječe supruga), socio-političkih kompleksnih floridskih scena, švicarskih Alpa, do rodnih bosanskih krajeva, Kobašlija slika mjesta koja nose snažan emotivni i narativni naboj.

No, među svim njegovim temama, posebnu pažnju privlači jedna gotovo neobjašnjiva fascinacija – Ramsko jezero i prostor Rame.

Ni izravno vezan za Ramu, ni lokalni promotor pejzaža, Kobašlija slika ovo idilično jezero suvremenim figurativnim stilom, kombinirajući topografiju i efekte teksture. Gledatelj ostaje zbunjen: zašto baš Rama? Što to veže umjetnika koji je istraživao globalne i univerzalne teme s ovim zabačenim, ali prelijepim mjestom?

Možda je odgovor u ljepoti samog prizora, a možda i u težnji umjetnika da premosti univerzalno i lokalno, spajajući mirnu površinu vode s dubinama ljudske memorije i iskustva. Kobašlijine slike Rame nisu samo pejzaži: one su pitanje – i umjetniku i publici – o odnosu s prirodom, sjećanjima i vlastitim korijenima.

 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar