BHRT: Potražnja za automobilima u BiH raste, novi se čekaju mjesecima, rabljeni nikad skuplji

BHRT: Potražnja za automobilima u BiH raste, novi se čekaju mjesecima, rabljeni nikad skuplji

Cijene automobila u Bosni i Hercegovini su povećane, a povećana je i potražnja. Porast potražnje doveo je do rasta cijena, prvenstveno na tržištu rabljenih vozila, kao i do dužih rokova isporuke novih automobila.

Povećana potražnja i rast cijena automobila

Smajo Borović odlučio se za kupnju novog automobila. Dok čeka isporuku, koja traje dulje vrijeme, dobio je zamjensko vozilo, prenosi BHRT.

“Mislim da se to najviše događa zato što smo mi općenito malo tržište i autosaloni nemaju hrabrosti povećati kvotu koju imaju na početku godine. Svaki novi automobil koji nije predviđen dolazi s nekog drugog tržišta i nije namijenjen nama, pa se tu stvaraju određena čekanja,” rekao je Borović, kupac.

Upravo zbog višemjesečnog čekanja, kupci se sve češće okreću vozilima koja su odmah dostupna.

“Uvijek sam bio pobornik novih automobila, međutim, svakako ću sljedeći put kad budem kupovao automobil tražiti neko koje već postoji u salonu i koje je na stanju,” izjavio je Borović.

Rabljena vozila: Dominacija na tržištu

Ovo je salon za prodaju rabljenih automobila. Kad je riječ o mjesečnoj prodaji, vlasnik kaže da nema pravila – nekada se prodaju samo dva ili tri vozila, a nekada i više od deset. Iako prodaja varira, cijene ostaju nepromijenjene.

“Godina 2024. bila je rekordna godina po prodaji rabljenih automobila u Bosni i Hercegovini, gdje je prodano oko 88 tisuća rabljenih vozila od ukupno 100 do 101 tisuće. Tako da sada možemo pretpostaviti da se cijene neće značajnije mijenjati ili da se uopće neće mijenjati. Štoviše, sa svakom novom narudžbom automobila imamo više cijene nego prije,” rekao je Emir Soko, suvlasnik autosalona.

Utjecaj europskih propisa na tržište automobila

Više od 80 posto prodanih vozila u 2024. u Bosni i Hercegovini bila su rabljena vozila. Porast njihovih cijena započeo je već u prvoj godini pandemije COVID-19. Nestašica komponenti za proizvodnju novih vozila dovela je do predugih rokova isporuke, pa su se kupci tada počeli okretati rabljenim automobilima. Europska unija sada uvodi nove tehničke propise koji će s prometnica ukloniti starija vozila, ponajviše dizelaše bez DPF filtra. Takvi potezi mogli bi utjecati i na tržište automobila u Bosni i Hercegovini – kroz moguće smanjenje cijena zbog očekivanog zasićenja tržišta.

“Nama kao trgovcima automobilima jako bi značilo da cijene padnu jer bismo i mi plaćali manje i mogli ponuditi povoljnije cijene krajnjim kupcima. Onda bismo ostvarivali dobit na osnovi prometa, a s ovim sadašnjim i predviđenim cijenama, situacija baš i nije obećavajuća,” poručio je Emir Soko, suvlasnik autosalona

U Bosnu i Hercegovinu je tijekom 2024. godine uvezeno 81.500 vozila, koja su ukupno plaćena 1,2 milijarde konvertibilnih maraka. Prema podacima Uprave za neizravno oporezivanje BiH, od ukupnog broja uvezenih vozila 8.233 su nova, a 73.267 rabljena.

Foto: Ilustracija/Ramski Vjesnik 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar