Evo zbog kojih kvarova najviše padaju rabljeni auti na prvom tehničkom pregledu
Od 89.618 automobila koji su lani kao rabljeni bili na tehničkom pregledu kako bi se mogli prvi put registrirati u zemlji, njih je 7295 bilo neispravno, piše vecernji.hr.
Kad se analiziraju automobili koji su na naše ceste dospjeli kao rabljeni, unosom iz neke druge europske države, u pravilu se gleda za kojim su to markama građani posegnuli, te koliko su stara vozila kupili. No, budući da su automobili stvoreni da traju, a koliko će trajati ovisi prvenstveno o načinu na koji ih se koristi i održava, puno je bitnije u kakvom su stanju auti koji su ‘uselili’ u državu.
Radi li se zaista o isluženim vozilima kojih se bogatiji dio Europe rješava? Kada je riječ o situaciji u susjednj Hrvatskoj, kako doznajemo iz Centra za vozila Hrvatske, od 89.618 automobila koji su lani kao rabljeni bili na tehničkom pregledu kako bi se mogli prvi put registrirati u toj zemlji, njih je 7295 bilo neispravno. Dakle, 8,14 posto tih vozila palo je na prvom tehničkom pregledu zbog kvarova i nedostataka nespojivih sa sigurnim sudjelovanjem u prometu.
Centar za vozila Hrvatske zasebno evidentira i rabljena vozila koja su na redovnom tehničkom pregledu u svrhu prve registracije u Hrvatskoj prošla, ali su im pritom zabilježeni manji nedostaci. Takvih je automobila lani bilo 8943, odnosno 9,98 posto. Naravno, jedno vozilo može imati više nedostataka i na više automobila može biti uočen isti kvar, pa dalje govorimo o broju vozila s evidentiranom pojedinom greškom.
Tako su na 4350 auta koji su prošli tehnički pregled, ali uz napomenu o nedostatku kojeg do idućeg tehničkog pregleda treba otkloniti, uočeni problemi na kočionom sustavu. Slijede osovine, kotači, pneumatici i ovjes s ukupno otkrivene 2492 greške.
Na trećem su mjestu po brojnosti evidentiranih grešaka samonosiva karoserija i šasija (1355)
Dalje se nižu greške na opremi vozila (1260), motoru (682), uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju odnosno na svjetlima i žmigavcima (570), potom na brisačima i peračima (238), upravljačkom sustavu (78), električnim uređajima i instalacijama (10)…
Zanimljivo je pogledati i koje su to konkretne greške koje nisu razlog pada na tehničkom pregledu, a evidentirane su na deset i više vozila. Prednjači potreba da se obrati pažnja na spremnik kočne tekućine, odnosno u 4008 slučajeva vlasnici automobila upozoreni su da ubrzo trebaju zamijeniti kočnu tekućinu. Na još 163 vozila kočne tekućine malo je nedostajalo.