Godine obećanja, kilometri čekanja, što stoji iza novih rokova za Koridor Vc

Godine obećanja, kilometri čekanja, što stoji iza novih rokova za Koridor Vc

Desetljećima slušamo najave o završetku izgradnje Koridora Vc. Ove godine izgrađeni su novi kilometri, a tu je i novo obećanje: do kraja iduće godine na raspolaganju će biti više od 50 kilometara autoceste. Na sjevernom dijelu Koridora Vc radi se punim intenzitetom, piše N1.

U tijeku je tehnički pregled dionice Poprikuše Nemila i dijela dionice Nemila Vranduk. To je posljednji korak prije puštanja 11 kilometara autoceste u promet. Sljedećeg mjeseca vozači će, umjesto vožnje kroz kanjon rijeke Bosne, prometovati suvremenom autocestom.

Vožnja magistralnom cestom odlazi u prošlost na potezu Poprikuše Nemila. Izuzetno je to važno za vozače, a najzahtjevniji dio radova bila je izgradnja tunela Bosna dužine 3,6 kilometara.

Riječ je o tehnički vrlo složenoj dionici. U pojedinim segmentima moralo se pristupiti regulaciji korita rijeke Bosne, a brojna domaćinstva su izmještena. Najteže je stanovnicima Koprivne čije je naselje zbog radova postalo veliko gradilište. Sva naselja koja gravitiraju uz Koridor Vc s nestrpljenjem čekaju završetak radova. U Nemili su oduševljeni izgledom autoceste, ali žale što nije predviđeno isključenje za njihovo naselje.

“Teška je ovo dionica, ali ima i ljudskog faktora. Mnogo znači ovo… nešto lijepo što se dogodilo. Jedino je trebalo biti uključenje i za Nemilu”, kazao je jedan od mještana.

Gradi se i dio koji povezuje Nemilu sa Zenicom. Već je završena dionica Ponirak Vraca dužine 3.360 metara, odnosno tunel Zenica. Iz Autocesta najavljuju kako će cijeli sjeverni segment Koridora biti pušten u promet do kraja 2026. godine.

“Vremenski uvjeti najviše usporavaju, ali zasad ide dobro. Značaj je ogroman. Put će biti skraćen. Zenica Nemila, praktički će vrijeme biti prepolovljeno. Ako sada vožnja traje 20 minuta, uskoro ćemo za 10 biti tamo”, izjavio je mještanin.

Iz Autocesta FBiH poručuju:

“Na dionici Nemila Vranduk preostali radovi planirani su za završetak tijekom 2026. godine. U tijeku je izgradnja tunela T2 Stara Nemila dužine 1.470 metara. Na dionici Vranduk Ponirak dužine 5,3 kilometra također se intenzivno radi, dok je dionica Ponirak Vraca odnosno tunel Zenica dužine oko 3.360 metara već završena.”

U siječnju se najavljuje i početak probijanja impozantnog tunela Crni Vrh kod Tešnja. Iz Autocesta navode da je na sjevernom dijelu Koridora aktivno šest gradilišta te da ćemo do kraja 2026. godine dobiti više od 50 kilometara autoceste.

“To će biti jako dobro, super. Probijeno je puno rokova, ne znam što je više. Možda teren nije dobar, mašinerije ima, ali ide sporo”, navodi mještanin.

Do kraja godine trebaju biti završeni radovi na dionici Putnikovo Brdo Medakovo dužine oko 8,5 kilometara. Ta je dionica iznimno važna jer se nadovezuje na Dobojsku obilaznicu. Iz Autocesta Republike Srpske početkom godine najavljivali su završetak radova do kraja 2025. Trenutno takvih najava nema. Ističu da se ulažu maksimalni napori, ali pravi izazov tek predstoji.

Tunel Prenj najveći je i najzahtjevniji projekt, a radovi još nisu započeli. Na južnom dijelu Koridora probija se tunel Kvanj. Iako iz Autocesta optimistično najavljuju kako će Koridor Vc u cijelosti biti završen 2030. godine, s obzirom na dosadašnja kašnjenja teško je vjerovati da će se rok poštovati.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar