Hrvatska završila svoj dio Koridora VC, od Osijeka do Budimpešte za samo dva sata vožnje
Koridor Vc kroz Hrvatsku od ponedjeljka je i službeno u funkciji u svom punom profilu, u dužini od 88,6 km, a nakon što je u ponedjeljak u nazočnosti hrvatskog premijera Andreja Plenkovića i njegovih suradnika te mađarskog ministra prometa i graditeljstva Lazara Janosa svečano obilježen završetak radova na posljednjoj dionici hrvatske autoceste A5 od Belog Manastira do granice s Mađarskom.
Ona je sastavni dio paneuropskog cestovnog koridora Vc od Budimpešte preko Osijeka i Sarajeva do Ploča. Dionica će za promet službeno biti otvorena u utorak ujutro.
Tako je nakon dugih 20 godina i 2005., kada je u vrijeme premijera Ive Sanadera izdana lokacijska dozvola za prvu dionicu te prometnice od Sredanaca do Đakova i koja je izgrađena u roku od dvije godine, napokon završen posao na koji je u tom razdoblju potrošeno 815,526.848 eura, donosi Jutarnji.
Dok se gradila ta “autocesta duga 20 godina”, u Banskim dvorima izmijenilo se pet kabineta i četiri premijera, pri čemu se u vrijeme Vlade Zorana Milanovića počelo s izgradnjom mosta preko Drave između Slavonije i Baranje, ali i najavljivalo da će se kroz Baranju umjesto autoceste graditi obična, državna cesta. No, Plenkovićeva Vlada odlučila je izgraditi autocestu u punom profilu, pa je aktualni premijer devet godina od stupanja na dužnost završio ono što je počeo Sanader.
“Spojili smo Budimpeštu i Osijek na praktički samo 2 sata disciplinirane vožnje, što je ogroman korak u povezivanju Hrvatske i Mađarske. Ovo je treća faza ovog projekta u mandatu ove Vlade, što govori da smo od 2016., kada smo župan Ivan Anušić i ja dogovorili da se u hrvatskoj politici da odgovarajuća važnost Slavoniji, Baranji i Srijemu, isplanirali povratak ovog projekta na izvorne postavke i gradnju četverotračne, a ne dvotračne ceste, što se prije nas promišljalo. Napravili smo žilu kucavicu ekonomskog razvoja ovog dijela Europe”
Ovo je posebno važno i za odnose Hrvatske i Mađarske, koji će dobiti novu i snažniju dimenziju. Nadamo se da će i preostalih 200 km kroz BiH biti izgrađeno u sljedećim godinama, čime ćemo povezati Ploče s Osijekom, a onda i s Budimpeštom. Tada ćemo osjetiti ukupni razvojni zamah koji ova autocesta ima za sve tri države i povezivanje zemalja srednje Europe – rekao je Plenković, koji je upitan i zna li zašto mu se na svečanosti nije pridružio mađarski premijer Viktor Orbán.
On je imao neke druge obaveze i zato nije mogao doći, a mi nismo htjeli čekati imaginarni dan, već otvoriti autocestu prvi radni dan nakon što su se za to stekli svi uvjeti i kada su dobivene sve dozvole – kazao je Plenković.
Boris Huzjan, predsjednik Uprave HAC-a, rekao je da je ugovor o gradnji te dionice potpisan prije dvije godine
Njemu se, inače, nakon što se obratio okupljenima, dogodila bizarna nezgoda. Naime, uređaj koji se nalazio na pozornici pao mu je na glavu i ostavio mu krvavu ranu.
Okupljenima se obratio i Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, koji je izrazio zadovoljstvo još jednim velikim infrastrukturnim prometnim projektom.
Nova dionica duga je 5 km i na njoj se nalazi osam objekata, među kojima se ističe 325 metara dug vijadukt koji je nazvan po 135. baranjskoj brigadi iz Domovinskog rata. Gradnja ove dionice koštala je 46 milijuna eura, a financirana je iz zajma Europske banke za obnovu i razvoj. Valja dodati i da se cestarina na novoj dionici do daljnjega neće naplaćivati.
Kako navode iz HAC-a, budući da je paralelno s izgradnjom dionice počela i implementacija novog sustava naplate cestarine na svim dionicama, do početka uvođenja novog sustava na ovoj se dionici neće naplaćivati cestarina.
Foto: Ilustracija/Ramski Vjesnik