Izložba Antonija Džolana u Mostaru, profesora likovne umjetnosti u Srednjoj školi Prozor
Na izložbi ‘Dizajn – moć komunikacije’ predstavljeno je 49 radova koje je odabrala kustosica Iva Körbler iz Hrvatske, čime je napravljen presjek mojeg dosadašnjeg stvaralaštva u području grafičkog dizajna”, pojasnio je autor Antonio Džolan.
Njegova izložba je predstavljena u Galeriji kraljice Katarine Kosača u Mostaru, objevljuje Bljesak.info
Džolan dolazi iz Bugojna, a grafičkim dizajnom se bavi već petnaest godina.
“Na izložbi se mogu vidjeti plakati za festivale, logotipi, grbovi općina, vizualni identiteti turističkih destinacija, naslovnice katoličkog tjednika i korice knjiga – ukratko, sve ono što je obilježilo moj rad tijekom posljednjih petnaest godina”, pojasnio je.
Ova izložba do sada je bila postavljena u Zagrebu, Sarajevu i Bugojnu, a sada je predstavljena i u Mostaru.
Džolan, poznat po svom originalnom i kritičkom pristupu vizualnim rješenjima, predstavio je izbor plakata, logotipa i vizualnih identiteta koji jasno pokazuju moć dizajna kao sredstva društvene i kulturne komunikacije. Njegova djela prepoznata su po kombinaciji estetske snage i poruke koja nadilazi čisto oblikovne okvire, povezujući umjetničko izražavanje s društvenim komentarom.
“Njegov prepoznatljiv buntovni ton uočili su i naručitelji, koji su u njemu prepoznali dizajnera s umjetničkom sviješću višeslojne prirode. Njegov opus ne može se promatrati jednostrano, jer zahtijeva i umjetnički mentalni sklop te ozbiljan odnos prema dizajnu kao vizualnom mediju. Džolan dizajnu pristupa promišljeno, izbjegavajući klišeizirane i utilitarne obrasce. Posebnu pozornost posvećuje kompoziciji, rasporedu grafičkih elemenata i odabiru tipografije, svjestan koliko upravo tip slova može oblikovati završnu poruku i dojam vizualnog rješenja”, pojasnila je ranije kustosica Iva Körbler.
Dodala je,kako se stilski, Džolan pokazuje kao autor s velikim rasponom izražajnih mogućnosti – od apstraktne redukcije, preko ekspresionističkih matrica, pa do figurativne ilustracije i kolažnih isječaka.
“U svim rješenjima zadržava ravnotežu, mjeru i jasnoću. Njegov dizajn ostaje odmjeren, ali poruke koje odašilje nikada nisu suvišne – one pogađaju promatrača upravo tamo gdje trebaju”, naglašava Körbler.