Među privedenima i zet premijerke HNŽ-aMarije Buhač, bivši zaposlenik ministra Bunoze i mostarski HDZ-ovac

Među privedenima i zet premijerke HNŽ-aMarije Buhač, bivši zaposlenik ministra Bunoze i mostarski HDZ-ovac

Velika policijska akcija provedena po nalogu Tužiteljstva HNŽ rezultirala je privođenjem 15 osoba, uglavnom sadašnjih i bivših članova uprave Autocesta Federacije BiH.

Među privedenima su bivši direktori Elmedin Voloder i Adnan Terzić, kao i bivši i sadašnji izvršni direktori Adem Zolj, Mirko Rogić, Kristijan Milas, Ajman Šoše i Ivan Brkić. Istraga je pokrenuta temeljem prijave iz 2022. godine koju je podnijela fizička osoba iz inozemstva. Sumnja se na nezakonitosti tijekom izgradnje autoceste Koridora Vc, poddionica Vranduk – Ponirak. Procjenjuje se da su JP Autoceste FBiH oštećene za oko 19,5 milijuna eura. Akciju je provela Federalna uprava policije, javlja Hercegovina.info

Posebno su zanimljiva imena uhićenih u Mostaru. S izuzetkom Ajmana Šoše, utjecajnog člana SDA, svi se ostali mogu dovesti u blisku vezu s HDZ-om.

Zet Rafe Gagre i Marije Buhač

Tako je privedeni Kristijan Milas, izvršni direktor za ekonomsko-financijske poslove u “Autocestama Federacije BiH suprug Maje Gagro, odnosno zet utjecajnog HDZ-ovca Rafe Gagre, vlasnika hotela Buna. Njegova supruga sestra je trenutne premijerke HNŽ, Marije Buhač.

Rođen 1981. godine u Mostaru, Milas je diplomirani ekonomist. Od 2006. godine radio je u Jelić Autu u odjelu prodaje, a u periodu od 2007. do 2014. godine bio je voditelj NLB Leasing d.o.o. Sarajevo, podružnica Mostar. Od 2012. do 2014. godine bio je član Upravnog vijeća Zavoda za javno zdravstvo HNŽ-a. U periodu od 2014. do 2022. godine obnašao je funkciju direktora Dioničkog društva “Ceste” Mostar, stoji u njegovoj službenoj biografiji.

Rogić radio kod Bunoze

Drugi uhićeni, Mirko Rogić također ima bliske veze s utjecajnim HDZ-ovcima. Naime godinama je radio u odvjetničkom uredu trenutnog ministra pravosuđa BiH, Davora Bunoze.

Rođen je 1982. godine u Mostaru, Rogić je diplomirani pravnik. Pet godina je radio u odvjetničkom uredu Paponja – Bunoza. Pravosudni ispit položio je 2018., a odvjetnički 2019. godine. U periodu od 2018. do 2022. godine obavljao je poslove višeg stručnog suradnika za ostvarivanje prava korisnika u Službi za zaštitu prava branitelja i njihovih obitelji gradske uprave Grada Mostara. Trenutno obnaša funkciju izvršnog direktora za upravljanje i održavanje u “Autocestama Federacije BiH” stoji u njegovoj biografiji.

Optužen da je zaposlio zeta ministrice iz HDZ-a

Uhićeni Marin Jelčić, izvršni je direktor Sektora upravljanja i održavanja u Autocestama, a 2015. godine izabran je u Gradski odbor HDZ BiH Mostar, područje jugozapad.

Unatoč smjeni cijele uprave koja je radila pod Adnanom Terzićem i dolaskom Voloderovih ljudi, on je jedini zadržao svoju poziciju, što se pripisuje njegovim političkim vezama, posebno s ministrima Jelkom Milićević i tadašnjim ministrom prometa FBiH, a trenutnim direktorom Autocesta FBiH Denisom Lasićem.

Portal NAP tvrdi kako su zapošljavanja mladih HDZ-ovaca u ovom poduzeću preko Jelčića značajno porasla kroz sumnjive natječaje. Posebno se ističe zapošljavanje Darija Đole, zeta ministrice Milićević, na rukovodeće mjesto bez potrebnog iskustva.

Dugogodišnji funkcioner SDA

Jedan od uhićenih je i istaknuti hercegovački član SDA, Ajman Šoše iz Čapljine. Šoše je diplomirani pravnik i bivši izvršni direktor za opće, pravne i kadrovske poslove u JP Autoceste Federacije BiH. Dugogodišnji je funkcioner Stranke demokratske akcije (SDA) iz Čapljine, gdje je obnašao niz političkih funkcija. Bio je savjetnik ministra financija HNŽ (2009.-2011.), predsjedatelj Općinskog vijeća Čapljine (2012.), te zastupnik i predsjednik Kluba Bošnjaka u Skupštini HNŽ-a (2014.). Na Općim izborima 2022. godine bio je kandidat SDA za Parlamentarnu skupštinu BiH, ali nije osvojio mandat.

Elmedin Voloder i Adnan Terzić, bivši direktori Autocesta FBiH, osumnjičeni su za niz malverzacija tijekom izgradnje poddionice Vranduk – Ponirak na Koridoru Vc. Istraga ukazuje na nezakonite radnje koje su dovele do višemilijunske štete za Autoceste FBiH, uključujući manipulaciju ugovorima, povećanje troškova i sukob interesa. Prvotni ugovor za izgradnju poddionice, dužine svega 1.700 metara, iznosio je 76,5 milijuna eura s PDV-om, no dodatnim zaduženjima cijena je porasla na 135 milijuna KM. Ključni problem je nadzor radova, koji je vršila tvrtka DIVEL d.o.o. Sarajevo, čiji je osnivač bio upravo tadašnji direktor Autocesta, Elmedin Voloder, što ukazuje na direktni sukob interesa. Ove malverzacije rezultirale su privođenjem 15 osoba, uključujući bivše i sadašnje članove uprave, a istraga Tužiteljstva HNŽ i FUP-a još uvijek traje.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar