MJESEC JE IL’ SIVI SOKO: Izgleda da su Čovićevi direktori vjerni kupci Sokolove zemlje i hala
Premda je mostarski ‘Soko’ već davno zatvorio proizvodna vrata i dan danas se lijepo zarađuje od prodaje njegove imovine, i čerupa imovina tvrtke u kojoj je nekada (uključujući pogone u Čitluku, Grudama, Ljubuškom i Nevesinju) radilo 8.000 radnika.
U maloj privatizaciji Sokola do 2003. godine 19 ljudi kupilo 33 posto tvrtke uz obvezu zapošljavanja novih 138 radnika i ulaganje oko 800 tisuća eura, što se nikada nije dogodilo. Drugo krilo i obje noge, što ga je i dokrajčilo, Soko je izgubio u velikoj privatizaciji tri godine kasnije, kada je prodano preostalih 67 posto kapitala vojnog dijela “Sokola”.
Reklo bi se da već znaju koje zemljište kupuju
U novoj 2022. zemljište leži neiskorišteno, jer je zapravo ovdje mogućnost gradnje u trenutku kupnje upitna, no o tome kasnije.
No, iz elektroprijenosa su ustrajni da nije bilo pretendiranja.
„Kriterij za odabir ponude po predmetnom javnom pozivu je bila najniža jedinična cijena 1 metra četvornog zemljišta izračena u konvertibilnim markama (cijena 70 posto) i pogodnost lokacije za izgradnu poslovnog objekta 30 posto (ukupna površina parcele, položaj parcele, oblik parcele, blizina komunalne infrastrukture, reljef, urbanistički uvjeti gradnje i drugo. Sve pristigle ponude osim izabranog ponuđača (pristigle su još dvije) su bile znatno skuplje po metru četvornom od izabranog ponuđača“, zaključuje Mirković dodavši da je kompletna natječajna procedura dostupna na njihovim stranicama. Međutim, uvjeti gradnje, koje spominju kao jedan od kriterija, u trenutku kupnje su upitni.
Elektroprijenos u Rodoču planira graditi zgradu poduzeća, tj. poslovni objekt, no u tom dijelu grada zapravo još nema regulacijskog plana, pa tako ne može dobiti ni potrebne dozvole. Samim time upitna je i mogućnost gradnje iz javnog poziva, koja je u vrijeme kupnje zemljišta bila samo teoretska, ili ipak ne?
U vremenskom vakumu nepostojanja gradske vlasti i nedonošenja novih planova Gradom Mostarom je haralo Povjerenstvo za davanje stručne ocjene, koje bi SDA-u i HDZ-u uskakalo kad bi trebali graditi gdje se ne smije. Treći srpnja prošle godine to Povjerenstvo daje stručnu ocjenu da Elektroprijenos ovdje može graditi. Mišljenje potpisuje predsjednik Zijad Hadžiomerović (SDA). Izvješće o radu tog Povjerenstva nije dobilo podršku na GV Mostara.