Najpoznatiji logo na svijetu nastao je sasvim slučajno
Poznati su Trajanov luk u Rimu, Napoleonov slavoluk pobjede u Parizu ili Brandenburška vrata u Berlinu, ali najpoznatiji lukovi mogli bi biti zlatniMcDonaldsovi.
Iako ne predstavljaju tisućljeća povijesti ili čuda arhitekture, lako su prepoznatljivi u gotovo svim državama svijeta. Ispod tih lukova svakog dana 68 milijuna ljudi u više od 30.000 restorana pojede neku varijaciju hamburgera s krumpirićima. Prepoznatljivi logo zlatnoga slova M nastao je više slučajem nego nekom svjesnom odlukom.
Sve je počelo krajem četrdesetih godina prošlog stoljeća kada su braća Richard i Maurice McDonald odlučili modernizirati svoj štand s hamburgerima. Osmislili su proizvodnu traku zbog koje su mogli prodavati hamburgere za samo 15 centi, upola manju cijenu od konkurencije.
1952. godine su braća sjela na sastanak s losanđeleskim arhitektom Stanleyem Clarkom Mestonom kako bi mu pokazali svoju ideju za restoran kojeg bi mogli franšizirati. Htjeli su prodavati pravo na korištenje jelovnika, načina pripreme hrane i čitav vizualni identitet restorana. Na svakom kraju restorana htjeli su staviti zlatne polukruge koji bi jednako dobro izgledali s obje strane i privlačili vozače koji bi putovali u oba smjera. Meston je ideju prihvatio i rođeni su lukovi visoki sedam i pol metara. Obojani u zlatno, odavali su dojam vrhunskog luksuza, a ne jeftinih hamburgera.
Lukovi su se prvi put pojavili 1953. godine s prvim franšiziranim restoranom u Phoenixu. Iste te godine, otvoren je i treći McDonald’s restoran i to Kaliforniji. Upravo taj restoran pokazuje kako je nastao ikonski logo McDonald’sa. Naime,zlatni lukovi na krajevima restorana, iz određenog kuta, izgledaju kao stilizirano ‘M’.
Braća McDonald’s bila su savršeno zadovoljna sporim rastom i stabilnim razvojem kompanije. Međutim, prodavača papirnatih čaša Raya Kroca, sporo i stabilno nikad nije zanimalo. Dok je braći pokušavao prodati strojeve za izradu milkshakeova, uvidio je koliko prostora za rast postoji u lancu restorana jeftine hrane s prepoznatljivim izgledom. Početkom šezdesetih godina za nešto manje od 3 milijuna dolara otkupio je čitavu kompaniju od braće McDonald’s. Sve ostalo je povijest.
Danas gotovo ne postoji zemlja na svijetu u kojoj ne postoji McDonald’s. Iako su izgubili nešto od svog elegantnog dizajna, restorani posluju bolje nego ikad i čak ni mnoštvo negativnog publiciteta ne sprječava otvaranje sve više i sve modernijih restorana, piše BBC.
express.hr