Neprijatnosti na internetu doživjelo više od 50 posto ispitane djece u BiH
Prema istraživanju Vijeća Europe, svaki peti maloljetnik doživio je neki oblik seksualnog nasilja, a 80 posto su djevojčice. Iz UNICEF-a BiH naglasili su kako je najalarmantnija prijetnja seksualne eksploatacije i zlostavljanja na internetu.
“Više od trećine mladih u 30 zemalja prijavilo je da su maltretirani putem interneta, a svaki peti zbog toga preskače školu. Nikada nije bilo lakše prestupnicima da stupe u kontakt sa svojim potencijalnim žrtvama, podijele slike i ohrabre druge da počine prekršaje”, kazala je FENI voditeljica Odjela za komunikacije UNICEF-a u BiH Nineta Popović.
Dodala je kako djeca mogu biti viktimizirana kroz proizvodnju, distribuciju i konzumaciju materijala za seksualno zlostavljanje, ili se mogu pripremati za seksualnu eksploataciju, pri čemu zlostavljači pokušavaju da ih osobno upoznaju ili ih pozivaju na eksplicitni sadržaj. Popović kaže kako u digitalnom svijetu svaka osoba s bilo koje lokacije može kreirati i pohranjivati seksualno iskorištavajući sadržaj te ističe kako je oko 80 posto djece u 25 zemalja izjavilo da se osjećaju u opasnosti od seksualnog zlostavljanja ili eksploatacije na internetu.
“Seksualni prestupnici djece mogu čak i uživo prenositi seksualno zlostavljanje iz granica svojih domova, usmjeravajući zlostavljanje djece na zahtjev daleko. Ono što se dešava na mreži odražava stvarnost s kojom se djeca svakodnevno suočavaju kod kuće, u školi i u široj zajednici”, naglasila je.
Istraživanje u BiH
Istraživanje koje su u BiH sproveli RAK i UNICEF kaže, između ostalog, da je više od 50 posto ispitane djece doživjelo neprijatnosti na internetu, a da više od 85 posto o tome nije ni s kim razgovaralo, istaknula je Popović. Također, svako drugo ispitano dijete mlađe od 11 godina kaže da posjeduje profil na nekoj društvenoj mreži. UNICEF, kaže Popović, radi na tome da internet učini sigurnim mjestom za učenje, druženje i izražavanje djece.
“Surađujemo s vladama kako bismo se zalagali za neophodnu regulativu i sa tehnološkim kompanijama kako bismo promovirali korištenje prihvatljivih sigurnosnih mjera na svojim platformama. Takođe, podržavamo ministarstva obrazovanja da poduče djecu digitalnoj pismenosti i vještinama sigurnosti na internetu”, dodala je.
“Plavi telefon” primio 13.251 poziv
Plavi telefon, telefonska linija za pomoć koju podržava UNICEF primila je tijekom prošle godine 13.251 poziv. Najčešći razlozi za traženje pomoći i podrške su mentalno zdravlje (strah i anksioznost, depresija, samoubojstvo i samopovređivanje), zlostavljanje i nasilje, vršnjački odnosi i odnosi u obitelji. U izvještajnom razdoblju zaprimljene su ukupno 44 prijave o sumnji na nasilje, a prijavama je obuhvaćeno 69 osoba, od kojih su 22 djevojčice, 17 dječaka, 26 žena i 4 muškarca.
Popović naglašava kako se UNICEF u BiH zalaže da ovakva usluga bude dostupna svakom djetetu 24 sata, svaki dan, ali i da se puno vise radi na prevenciji svakog oblika nasilja, kao i jačanju porodica.
Foto: FotoRieth/Pixabay