• Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
  • Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
  • Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
  • Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
  • Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
  • Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
  • Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame

Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame

U tijeku je izgradnja nevjerojatnog mosta na kanjonu Cetine iznad Omiša, a objavljene su i najnovije snimke koje pokazuju u kojem je stadiju gradnja. U Hrvatskoj se još niti jedan most nije radio ovakvom tehnikom.

Ona je uistinu posebna, a ovdje je bila nužna jer se govori o mostu koji izravno iz jednog tunela ulazi u drugi.

Izgradnja mosta započela je 2019. godine, a završetak radova očekuje se krajem 2022. ili početkom 2023. godine. Dužina mosta iznosit će 152 metara, a vrijednost cijelog projekta je 174 milijuna kuna. Investitor su Hrvatske ceste.

Foto: Tomislav Beljo, privatni album, Obrada: Ramski Vjesnik

Most u potpunosti proizvodi i montira Talijanska tvrtka “Maeg Costruzioni”. Ovaj način montaže iz tunela u tunel još nije viđen u Hrvatskoj pa ni u regiji i šire Zaposlenici na montaži su većinom iz naše regije.

Na ovom impozantnom projektu rade Ramci, a jedan od njih je i Tomislav Beljo

Most je ovo koji se radi u strmom kanjonu Cetine, direktno iz dva tunela. Gradnja jedne polovice mosta je krenula iz jednog tunela te druge polovice iz drugog, a nakon završetka gradnje spajaju se u samoj sredini kanjona.

Foto: Tomislav Beljo, privatni album, Obrada: Ramski Vjesnik

Iako je ukupna dužina mosta 216 metara, ono što je vidljivo u prostoru između dva tunela jesu 152 metra, dok se u oba tunela nalazi još po 32 metra. Most se smjestio na 70 metara visine od nivoa Cetine, a težine je 1285 tona čelika.

“Izgradnja mosta Cetina je jedini projekt po načinu montaže ikad izgrađen na ovaj način u Hrvatskoj, pa i šire. Segmenti dužine 12 metara se montiraju u tunelu (pet segmenata se zavaruje i oprema sa sistemom za naguravanje) i onda se počinje naguravati iz tunela. Polovica mosta iz jednog tunela a druga polovica iz drugog tunela”, pojašnjava Tomislav za Ramski Vjesnik.
Za “naguravanje” jednog metra mosta uz pomoć hidraulične preše potrebno je oko 15 minuta. Most tada klizi po napravljenim tračnicama. Radi se o fiksnoj konstrukciji, dok se takozvana krila naknadno vare.

Foto: Tomislav Beljo, privatni album, Obrada: Ramski Vjesnik

Gradnja započela u studenom 2021., a spajanje se predviđa u veljači 2023. godine
Završetak dionice se predviđa u ljeto 2023. godine. “Most je izradila i ugradila talijanska tvrtka “Maeg Costruzioni”. Na izgradnji mosta su uposleni radnici iz regije te vodeći ljudi na izgradnji mosta koji su iz Rame, kao i nekoliko radnika. Inženjer Goran Zelenika šef projekta, poslovođa montaže Tomislav Beljo, kontrola kvalitete Anton Vučemil, grupovođa na montaži Ivica Beljo te radnik na viljuškaru i montaži Josip Pločkinjić”, kazao je Beljo te dodao kako su do polovice mosta još učestvovala trojica montera na izgradnji, a koji dolaze iz Rame. “To su Mile Beljo profesor, Marinko Beljo i Ante Beljo te su dali značajan doprinos u izgradnji mosta. Doista je veliko zadovoljstvo biti dio ovog projekta te jednog dana možemo pričati našoj djeci da smo učestvovali u ovakvom projektu”, zaključio je Tomislav za Ramski Vjesnik.

Foto: Tomislav Beljo, privatni album, Obrada: Ramski Vjesnik

Foto: Tomislav Beljo, privatni album, Obrada: Ramski Vjesnik

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing