Objavljena prva rekonstrukcija tijela čovjeka s Torinskog platna bez uljepšavanja
“Ako ne vidim rane od čavala na njegovim rukama (…) neću vjerovati.” Ovako sveti Ivan u svom Evanđelju opisuje događaj koji pokazuje svetog Tomu koji je morao vidjeti da bi povjerovao u Kristovo uskrsnuće.
Katedrala u Salamanci ugostila je svjetsku premijeru hiperrealistične skulpture tijela koje bi moglo biti umotano u sveto platno u okviru izložbe ‘Tajanstveni čovjek’. Slika, izrađena prema strogo forenzičkim kriterijima, a ne estetskim ili umjetničkim, točna je volumetrijska i hiperrealistična rekreacija raspetog tijela koje je sačuvano ispod Torinskog platna.
Nitko nije učinio ovako nešto
Kip umjetnika Álvara Blanca koji će za neke biti kontroverzan, izlaže se prvi put i središte je izložbe koja je organizirana u šest prostorija, u kojima se pripovijeda život Isusa Krista i njegov povijesni kontekst, kao i analiza različitih studija napravljenih o Torinskom platnu.
“Napravili smo kip Isusova tijela u ljudskoj kvaliteti”, rekao je Blanco na konferenciji uoči predstavljanja izložbe. “Slikari su pokušali prikazati njegovu sliku i danas ćemo po prvi put vidjeti to tijelo kao vjerno i lišeno bilo kakvog umjetničkog pokreta, hiperrealistične kvalitete”, izjavio je.
Za izložbu su umjetnici koji su radili na skulpturi (izrađenoj od lateksa i silikona, s ljudskom kosom, teškoj 75 kilograma i visokoj 1,78 metara) krenuli od krvarenja na stopalima, nogama ili koljenima koja se pojavljuju na platnu.
Na taj je način Isusovo tijelo antropološki rekonstruirano, vršeći testove s trodimenzionalnim volumenima i odražavajući na njemu sve rane koje je pretrpio tajanstveni čovjek
Torinsko platno također je središte većeg dijela izložbe. Ovo platno, koje se čuva u torinskoj katedrali i u koje je, vjeruje se, bilo umotano Kristovo tijelo nakon njegovog raspeća, dugačko je 4,39 metara i široko 1,15 metara, i smatra se jednom od najpoznatijih i najkomentiranijih relikvija kršćanstva.
Ispitivanja koja su trebala pokazati je li ono stvarno omotalo Isusovo tijelo započela su 1898. godine, nakon što je fotograf iz Torina snimio platno i u vrijeme razvijanja shvatio da negativ slike predstavlja tijelo i lice razapetog čovjeka, kao u Evanđelju. I još nema konačnog odgovora.
Prema Blancu, proučavanje Torinskog platna omogućuje nam vidjeti rane od kojih je umro Isus iz Nazareta, čovjek okrunjen kacigom od trnja, “koji je proboden kopljem između petog i šestog rebra, iz kojeg je potekla krv i voda zbog plućnog edema, s ranama na zglobovima, a ne na rukama.
Također Blanco na kipu prikazuje 150 udaraca koje je zadobio na križu i 250 rana raspoređenih po njegovom tijelu u obliku lepeze
Kroz 600 četvornih metara koji se nalaze u koru Nove katedrale, posjetitelji ove izložbe proći će kroz nekoliko prostorija o liku Isusa iz Nazareta, njegovoj osudi i smrti, moći će vidjeti repliku groba s hologram pokopa križ ili 30 Judinih novčića, između ostalih elemenata. Nove tehnologije također će biti prisutne na ovoj izložbi, pušta se video mapiranje svetog platna i tu su i prostoje u kojima će na efektan način prikazati povijest cjelokupnog kršćanskog slikarstva i ikonografije koja je predstavljala Isusa iz Nazareta, Uskrslog.