Pčelari u Federaciji BiH očekuju dobar prinos meda, žele 15 KM poticaja po košnici

Pčelari u Federaciji BiH očekuju dobar prinos meda, žele 15 KM poticaja po košnici

Nakon relativno dobre prošle godine, pčelari u FBIH očekuju da bi 2023. mogla biti i bolja ako je suditi po zimi koja nije bila jako hladna i s previše snježnih oborina, pa su i gubici u pčelinjim zajednicama bili relativno mali, kažu u Savezu pčelara FBiH.

Prema riječima Seje Delje, predsjednika Saveza, travanj je karakterističan po voćnoj ispaši, koja predstavlja uvod u glavnu pčelinju ispašu – bagrem. O ovom mjesecu, kako dodaje Faktorov sugovornik, ovisi hoće li ove godine biti meda ili ne.

“Najvažniji posao pčelara u travnju je uraditi sve poslove kako bi omogućio da pčelinja društva što snažnija i jača uđu u bagremovu ispašu”, objašnjava Deljo.

Dodaje da i početak proljeća ide na ruku pčelarima

“Rekao bih da je sezona u dobrom zamahu. Na području FBIH registrirano je oko 220.000 košnica, što je uz 350.000 košnica s područja entiteta RS respektabilan pčelinji fond koji”, kaže Deljo – treba uvažavati i dalje razvijati.

“Lani su pčelari u FBIH proizveli oko 2000 tona meda, što iznosi oko 40 milijuna KM. To je malo jer BiH ima sve predispozicije da pčelarstvo postane jedna od najunosnijih poljoprivrednih grana ako uzmemo u obzir kvalitetu meda koji proizvedu pčelari. Nažalost, mi godišnje na razne načine i uvezemo oko 2000 tona meda, uglavnom sumnjive kvalitete, ističe Deljo za Faktor.

Kako bi se smanjio uvoz i ojačala proizvodnja kvalitetnog meda u BiH, potrebno je, prema njegovim riječima, više ulagati u ovu poljoprivrednu granu.

“Kada sam došao na mjesto predsjednika Saveza, nije bilo nikakvih poticaja. To više nije tako. Prošle godine visina poticaja na razini FBiH iznosila je 10 KM po košnici i izdvojena su oko dva milijuna KM. Ove godine projekcije su da se poticaji povećaju na 12 KM, a pritom proračun za poljoprivredu viši je za 60 posto. Zato smo odlučili ne pristajati na manje od 15 KM. Očekujemo pregovore, vidjet ćemo što će biti”, navodi Deljo.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing