SLIKE KOJE PRODAJU
Da slika može govoriti više od tisuću riječi, jamče i neki od oglasa na Njuškalu. Kako bi se na nekretninu, automobil ili neki predmet koji prodajete privukla pažnja potencijalnih kupaca, važno ga je kvalitetno ovjekovječiti fotoaparatom.
Kvalitetno i pažljivo fotografiranje iz svih ključnih kuteva osobito je važno za prodaju nekretnina i automobila, no savjete za dobre fotografije u oglasu ne treba zanemariti niti prilikom fotografiranja drugih artikala za prodaju. Prije no što se upustite u tu foto avanturu, imajte na umu da potencijalni čitatelj vašeg oglasa, ujedno i mogući kupac, mora vidjeti stanje onakvo kakvim ono uistinu jest.
Fotografiranje nekretnine
Prilikom fotografiranja stana ili kuće koje planirate oglasiti, imajte na umu da su fotografije sa dnevnim svjetlom prisutnim u interijerima puno upečatljivije i jasnije prikazuju sam ugođaj u nekretnini. Stoga, nemojte se uhvatiti fotoaparata predvečer i prostorije fotografirati uz umjetni izvor svjetlosti. Stručnjaci će reći da će sam interijet tada izgledati zapravo tamnije, “skučenije”, a po nekima, i neurednije.
Ako iz jednog kuta ne možete “uhvatiti” čitavu prostoriju koju fotografirate, primjerice dnevnu sobu, napravite dvije kvalitetne fotografije iz nasuprotnih kuteva. Tako ćete obuhvatiti izgled čitave prostorije, a potencijalnom kupcu nekretnine jasno pokazati njezine dimenzije i oblik. Nemojte fotografirati prostorije na pola jer time ne dajete jasan prizor i one mogu djelovati zavaravajuće kada je u pitanju oblik, kvadratura ili tlocrt.
Obvezno fotografirajte sve prostorije, posvetite pažnju hodniku, kupaonici i kuhinji kako bi iz vaših fotografija bilo jasno vidljivo stanje svih ovih prostorija, nužnih za život. Odličan kadar je i sa samih ulaznih vrata jer je to prvi dojam kojeg će potencijalni kupac imati i kada uživo dođe vidjeti vašu nekretninu za prodaju ili za najam. Kada je riječ o perspektivi, potrudite se da fotografije ne kretnine ne budu snimljene iz visoka. Nemojte držati fotoaparat iznad glave niti u ravnini. Najbolje fotografije ispast će vam ukoliko ih snimate sa visine od 1 metar, najviše 1,5 metar pa, ukoliko ga imate ili možete posuditi, odlično će vam doći stativ za kameru.
Nitko ne voli vidjeti nepotrebne predmete po prostorijama koji odvlače pažnju. To se ne odnosi na vazu cvijeća na stolu u dnevnom boravku ili zdjelu s voćem na kuhinjskom stolu, ali svakako se odnosi na primjerice daljinski upravljač na dvosjedu, otvorenu kutiju cigareta na klub stoliću, jaknu prebačenu preko sofe, razgrnuti ručnik na radijatoru ili kozmetičke potrepštine na perilici. Uklonite i pospremite sve predmete koji bi potencijalnim kupcima mogli odvlačiti pažnju sa samog rasporeda i stanja nekretnine.
Neovisno prodajete li kuću ili stan, fotografija eksterijera nekim je kupcima gotovo jednako važna kao i ona iz interijera. Tako osim pogleda kroz prozor, fotografirajte i ulaz u kuću ili zgradu, dio okućnice i prilaz sa ulice. Sve su ovo faktori koji mogu biti presudni u odluci o razgledanju vaše nekretnine, a koji se rijetko mogu dobro opisati u tekstualnom dijelu vašeg oglasa. Primjer odlično fotografiranog interijera i eksterijera možete vidjeti ovdje.
Fotografiranje automobila
Kako su automobili, baš kao i nekretnine, među “najnjuškanijim” kategorijama, i ovdje se može naći puno fotografija koje bi trebale “popravni”. Potencijalnom kupcu automobila uglavnom je najvažnije stanje njegovog budućeg vozila i zato automobil koji prodajete morate snimiti sa svih strana. Ono što se nekim fotografijama iz oglasa zamjera je pozadina same fotografije, koja nipošto ne bi trebala sadržavati garaže sa vratima žarkih boja, jumbo plakate ili terasu od caffe bara. Ako je baš takva pozadina i u vašem kvartu, odvojite malo vremena i za fotografiranje svog limenog ljubimca odvezite na neku čistinu.
Za fotografije izvana odaberite prijepodne ili poslijepodne kako se sunčeve zrake ne bi previše osijavale na limu ili staklima te time umanjile kvalitetu fotografije. Neka među fotografijama vašeg automobila svakako bude ona koju ćete snimiti sa manje udaljenosti, a koja će uhvatiti čitav automobil izvana. Potencijalnom kupcu koji možda nije upoznat sa konkretnim modelom, to će jasno prikazati oblik i karoseriju. Zatim pažljivo izradite fotografije sprijeda, straga i iz dijagonale.
Samu unutrašnjost automobila najbolje ćete “uhvatiti” sa vozačevog i sa stražnjeg sjedala. Volan, instrument ploča , papučice i mjenjač ne smiju biti izostavljeni. Dobro uglancajte svoje vozilo izvana i iznutra. Nitko ne želi komade blata na kotačima, mrlje na vjetrobranskom staklu ili pijesak na tepihu. Svi ovi detalji, iako vam se možda ne čini tako, mogu utjecati na odluku o kupnji. Nemojte u automobilu ostavljati nepotrebne stvari koje bi na fotografijama samo mogle odvući pažnju.
Očuvanost vozila također je među važnim stavkama prilikom odluke o kupnji, stoga vam savjetujemo da se ne služite trikovima prilikom fotografiranja ukoliko vaš automobil ima neka estetska oštećenja. Radije ih, ukoliko se može, fotografirajte i stavite pred kraj vaše galerije u oglasu te detaljno opišite o čemu se radi. Iako se možda vama može činiti nevažno, ovakve stvari možda mogu potencijalne kupce odgovoriti od kupovine u startu, čime štedite i svoje i njihovo vrijeme. Primjerice, ova je Opel Astra dobro snimljena i svi koji pregledavaju oglas jasno mogu vidjeti stanje automobila izvana i iznutra.