TENDER: Tko će probijati tunel kroz Prenj?
”Nakon neophodnih priprema i dugo iščekivanja, raspisan je tender za izvođenje radova najsloženijeg i ključnog objekta Koridora Vc, tunela Prenj. Tunel Prenj je generacijski projekat, koji svojom dužinom i kompleksnošću nadmašuje sve do sada izgrađene objekte u regionu, pa i šire. Realizacijom ovog projekta, Bosna i Hercegovina će imati veliku korist u privrednom i ekonomskom smislu. Početak radova se očekuje u prvoj polovini naredne godine. Također, očekujemo kroz nekoliko dana raspisivanje tendera za dionicu Mostar sjever- Mostar jug u dužini od 17 km. Time su pokrenute, najznačajnije i najveće dionice Koridora Vc”, kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.
JP Autoceste FBiH objavile su danas Poziv za pretkvalifikaciju za izgradnju autoceste na Koridoru Vc, dionica tunel Prenj
Rok za predaju ponuda za Poziv za pretkvalifikaciju je 5.9.2022. godine. Radovi će se finiširati iz sredstava međunarodnih institucija, bespovratnih sredstava Europske Unije i vlastitih sredstava. Kreditni aranžman s EBRD-om iznosi 110 milijuna eura, te sa EIB-om 150 miliona eura. Ukupna procijenjena vrijednost dionice tunel Prenj iznosi 400 milijuna eura. Tunel Prenj najduži je i najsloženij građevinski objekt na cijeloj dionici autoceste od Svilaja do Bijače u dužini od 10.450 metara. Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina povećava na 12 kilometara. Planirani početak izvođenja radova je prva polovina naredne godine. Konceptualni idejni projekat za tunel Prenj je završen. Izgradnja i opremanje obje tunelske cijevi radit će se paralelno.
”Kako bi se rizik investitora sveo na minimum u pogledu cijene izgradnje, te odabrani izvođač mogao što prije započeti sa radovima, u dogovoru sa vanjskim suradnicima urađen je niz priprema koje uključuju sveobuhvatne geološko-geotehničke i geofizičke podloge. Do kraja godine planiran je početak izgradnje pristupnih cesta za tunel Prenj, tako da će odabrani izvođač odmah po potpisivanju ugovora moći započeti sa radovima na iskopu tunela”, naglasio je Voloder.
Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg, objekta na Koridoru Vc – tunela Prenj trebala bi trajati šest godina, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora Vc na teritoriji Federacije BiH.