U Mostaru predstavljen projekt na tri jezera: Ramsko, Jablaničko i Tribistovo
Putem projekta je rađeno na analizi i valorizaciji lokalnih turističkih resursa, te kreiranju modela integrirane turističke ponude područja tri jezera, koje nudi raznovrsne outdoor aktivnosti,…
U okviru zajedničkog Programa Europske Unije i Vlade Njemačke – EU ProLocal, kojeg implementira GIZ, Udruženje za poduzetništvo i posao LiNK u suradnji s partnerskim općinama Jablanica, Prozor-Rama i Posušje implementiran je projekt “Razvoj turizma na tri jezera” koji je predstavljen u Mostaru. Tomislav Majić, predsjednik Udruženja LiNK Mostar, koje je ujedno i nositelj te impementator projekta, kaže kako je ideja bila da se ovo područje ljepota Hercegovine ”otvori široj javnosti jer ova jezera do sada nisu bila promovirana u turističkom smislu, a ni kroz medije”. ”Ovim projektom smo postigli da se ovaj prostor turistički promovira i da su gosti počeli dolaziti u puno većem broju i da područje ova tri jezera postaju atraktivna turistima. Turiste smo privukli medijskom promocijom u suradnji sa općinama, jer sve tri općine imaju u vizijama razvoja turizam kao jedan od faktora razvoja cijele općine. Dalje, radi se i o ruralnom razvoju jer to može doprinijeti na zaradi na kućnom pragu i pomoći ostanku ljudi na ovim prostorima”, rekao je Majić i dodao da je na navedenim lokacijama ponuđeno dosta aktivnosti.
Derviš Gabela, vlasnik autokampa ”Miris ljeta” u Ostrošcu na Jablaničkom jezeru, rekao je kako im je ovaj projekt od velike koristi. ”Projekt nam je pomogao jer je uvezao tri lokaliteta i tri općine, a samim time mi smo se uvezali i naša ponuda se povećala tako da gosti imaju razloga ostati više dana na navedenim lokacijama. Došlo je do povećanja broja gostiju čim se mapiralo područje i čim su postavljeni info pultovi koje koriste polaznici”, rekao je Gabela. Mirjana Laganin iz poduzeća Supersoft kaže kako je namjera bila ponuditi postojeću turističku ponudu, koja uključuje povezivanje prirodne ljepote i lokalne gaastronomije, ovo je bila idealna prilika za promociju cijele BiH. ”Našim daljnjim aktivnostima širit ćemo naše usluge i razvijati turistički proizvod promocije tri jezera u BiH. Interes stranih turista je sve veći, a oni su sve zadovoljniji i sve više zainteresirani i posjetiti druge dijelove BiH. Zanimljivo je kako su gosti zainteresirani za ruralne krajeve BiH i turizam u tim mjestima”, rekla je Laganin.
Nazif Mezirić, pomoćnik ministra trgovine, turizma i zaštite okoliša HNŽ, iskazao je zahvalnost svim sudionicima projekta koji su doprinijeli da se uspješno završi. ”Uloga ministarstva je da podržava ovakve projekte i podržavat će ih, jer su na fonu onoga što ministarstvo radi – promocija turizma i turističkih proizvoda, što je i bio cilj ovoga projekta – stvoriti integrativnu turističku ponudu koja je bazirana na različitosti kultura, običaja i tradicija ovoga područja, pa je interes našeg ministarstva upravo to. I općine će se uključiti više u budućnosti u sličnim projektima, a sagledat ćemo i iskustva svih sudionika u projektu”, rekao je Mezirić. Načelnik općine Jablanica Salem Dedić također je zadovoljan rezultatima koji su polučeni kroz ovaj projekt. ”Ove tri općine žele da razvoj turizma bude na tri jezera i to su stvari koje su jako pozitivno ocijenjene, kako u Jablanici, tako i u susjednim općinama. Puno smo dobili, od mapiranja, do iskustava, do kontakata, tako da je meni iskreno zadovoljstvo da je ovo priča koja zanima nas u Jablanici jer će svi turisti koji prolaze kroz M17 biti zadovoljni ponudom i smještajem, što će doprinijeti i razvoju lokalne zajednice”, rekao je Dedić. Projekt financira Europska unija, a opći cilj projekta je razvoj održivog turizma jezerskih područja (Jablaničko jezero, Ramsko jezero i jezero Tribistovo) putem poboljšanja turističke ponude. Putem projekta je rađeno na analizi i valorizaciji lokalnih turističkih resursa, te kreiranju modela integrirane turističke ponude područja tri jezera, koje nudi raznovrsne outdoor aktivnosti, aktivnosti na vodi, uređene plaže, bogatu gastro ponudu, kulturno-historijsku baštinu, tradiciju, te brojne druge resurse.
Pružatelji usluga sa područja tri jezera su konstantno bili uključeni u provedbu projektnih aktivnosti s ciljem poboljšanja turističke ponude. Na jezerima su postavljeni Info punktovi, čija je osnovna svrha pružanje informacija i promocija područja uz bogat promotivni materijal, te pružanje podrške raznim outdoor aktivnostima. Kreirane su profesionalne fotografije, brošura koja predstavlja pojedinačna jezera i njihove najvažnije turističke resurse, te brošura o flori i fauni ovog područja.
S ciljem bolje promocije područja koje obuhvaćaju tri jezera kreirana je Web stranica www.herzegovina-lakes.com sa informacijama o turističkoj ponudi i potencijalu ovog područja.
Nova web stranica uključuje detaljnu kartu projektnog područja, bazu podataka sa pretraživačem 132 lokalna turistička resursa (aktivnosti, smještaj, znamenitosti, tradicija, gastronomija, servisne informacije), te je prilagođena za prikaz na mobilnim uređajima, što pruža mogućnost veće promocije i vidljivosti. U nastavku Vam predstavljamo atraktivne, promotivne video zapise koji su kreirani u okviru projekta.
/Izvor: Bljesak.info/