Uskoro stižu nove cijene vozačkih dozvola

Uskoro stižu nove cijene vozačkih dozvola

Još u siječnju Komisija za promet i komunikacije Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH usvojila je izmijenjenu zastupničku inicijativu zastupnika Saše Magazinovića, kojom se Agencija za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) zadužuje da izradi i u proceduru uputi izmjene navedenog Pravilnika.

U proceduru su upućene izmjene i dopune Pravilnika o cijeni osobnih dokumenata, doznaje Fokus. Taj bi pravilnik uskoro trebao biti razmatran na sjednici Vijeća ministara BiH.

Kako je obrazloženo, riječ je o ukidanju diskriminacije na temelju dobi i zdravstvenog stanja, tako da se troškovi pristojbe za produljenje vozačke dozvole izjednače za sve vozače. Prema važećim propisima, vozači starije životne dobi plaćaju i do 3,3 puta veći iznos nego mlađi vozači za isto razdoblje.

Koji se članci Pravilnika mijenjaju

Istodobno postoje i slučajevi u kojima vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću plaćaju i do pet puta veći iznos pristojbe u odnosu na ostale vozače za isto razdoblje.

Prema predloženim izmjenama, u članku 2. dodaje se sljedeće: posebna kategorija osoba – za osobe starije od 65 godina i osobe sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću naknada za izdavanje vozačke dozvole iznosi 18 KM.

U članku 4. dodaje se novi stav koji glasi: za osobu stariju od 65 godina i osobu sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću, od naknade za izdavanje vozačke dozvole u iznosu od 18 KM, 12 KM uplaćuje se u Proračun institucija BiH, a 6 KM raspoređuje se proračunima nadležnih tijela.

Još u siječnju Komisija za promet i komunikacije Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH usvojila je izmijenjenu zastupničku inicijativu zastupnika Saše Magazinovića, kojom se Agencija za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) zadužuje da izradi i u proceduru uputi izmjene navedenog Pravilnika.

Zahtjev je bio da se, kada je riječ o troškovima vozačkih dozvola, ukine diskriminacija na temelju dobi i zdravstvenog stanja.

Obrazloženje Magazinovića

Magazinović je još uvijek važeće odredbe pravilnika objasnio na sljedeći način:

“Prema važećem zakonu u BiH, obnova vozačke dozvole provodi se svakih deset godina, jer se na to razdoblje izdaje važenje dozvole, a to stoji 60 KM. Međutim, tih deset godina ne odnosi se na umirovljenike i zdravstveno ugrožene osobe.

Rok važenja vozačke dozvole za umirovljenike iznosi tri godine, što u praksi znači da oni u razdoblju od deset godina čak tri puta moraju obnavljati vozačku dozvolu, zbog čega su umjesto 60 KM prisiljeni platiti čak 180 KM”, naveo je.

U još nepovoljnijem položaju, kaže, nalaze se osobe sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću, jer u nekim slučajevima moraju obnavljati vozačku dozvolu svake dvije godine, odnosno čak pet puta u razdoblju od deset godina, dok to “obični” vozač učini jednom.

“Na taj su način prisiljeni platiti čak 300 KM kako bi i dalje mogli upravljati vozilom”, istaknuo je Magazinović.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar