Veliki će lanci sniziti i zaključati cijene za više od 40 proizvoda, a mali za 20
Cilj akcije je olakšati potrošačima razdoblje “divljanja” cijena, a kompanije koje sudjeluju u akciji će na vratima imati plakate s popisom proizvoda i cijenama prije i poslije zaključavanja.
Hrvatska, Srbija i Crna Gora već su provele mjere ograničavanja maksimalne cijene za određene proizvode prateći globalni trend nastojanja očuvanja kupovne moći građana, piše Večernji list BiH.
Nakon što je u RS-u od listopada u sklopu akcije “Društveno odgovorni” snižena cijena 50 proizvoda, uskoro bi u FBiH trebalo doći do snižavanja i zaključavanja cijena oko 40 proizvoda. Na sastanku između Udruge poslodavaca FBiH, federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića, trgovaca i distributera postignut je dogovor o provedbi ove akcije.
Jednoglasno podržali
Na inicijativu Udruge poslodavaca FBiH održan je sastanak federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića, predstavnika proizvođača, distributera, trgovaca zainteresiranih za sudjelovanje u akciji “Zaključavamo cijene”. Na sastanku je postignut finalni dogovor oko akcije. Naime, veliki lanci obvezuju se da će sniziti i zaključati cijene za 40 + proizvoda, a mali mogu i za 20 + proizvoda. Cilj akcije je olakšati potrošačima razdoblje “divljanja” cijena, a kompanije koje sudjeluju u akciji će na vratima imati plakate s popisom proizvoda i cijenama prije i poslije zaključavanja. Hasičević je istaknuo kako je namjera akcije pomoći potrošačima tijekom razdoblja oscilacija cijena.
“Namjera nam je bila vidjeti kako možemo jedni drugima pomoći u ostvarivanju zajedničkih ciljeva, a to je da kroz dijalog u partnerskom duhu olakšamo našim potrošačima ovo razdoblje “divljanja” cijena i pokažemo kako smo društveno odgovorni uz posebnu osjetljivost prema najosjetljivijim kategorijama. Akciju ‘Zaključavamo cijene’ prvenstveno smo kreirali i definirali s predstavnicima velikih trgovačkih lanaca. Htio sam vidjeti s proizvođačima kako možemo pomoći i ovim manjim trgovcima koji bi željeli da otvorimo dijalog, da vidimo kakve su mogućnosti da i njih uključimo ako iskažu interes”, kazao je Hasičević.
Predsjednik Udruge poslodavaca Adnan Smailbegović kazao je kako su poslodavci, članice Udruge poslodavaca, ali i ostali, kao društveno odgovorni ušli u ovu dobrovoljnu akciju jednoglasno.
Kvalitetna roba
Nihad Imširović iz Udruge poslodavaca podsjetio je još jednom kako je suradnja trgovaca, poslodavaca i Ministarstva strateški zaokret jer prvi put u posljednja tri desetljeća imaju komunikaciju s resornim ministarstvom i partnerski odnos u kreiranju što boljeg poslovnog okruženja, osobito kada je trgovina u pitanju.
“Izašli smo iz rigidnih odluka (odluka o ograničavanju marži) i ušli u dobrovoljni projekt. Širi je obuhvat artikala u odnosu na prvobitno najavljeni. Izlazimo s projektom koji obuhvaća kompletan lanac od početka do kraja”, kazao je Imširović.
Dodao je kako u akciji “Zaključavamo cijene” nisu išli na to da uključe najjeftinije proizvode lošije kvalitete, nego da obuhvate što veći broj dobavljača, fiksiraju cijenu za kvalitetnu robu u određenom razdoblju, u trajanju od tri mjeseca. Podsjetimo, početkom listopada dogovoreno je da će trgovački lanci u FBiH zaključati cijene 34 proizvoda iz osnovne potrošačke košarice. Kako je tada navedeno, zaključavanjem cijena bile bi pokrivene kategorije koje se odnose na hranu, a među kojima su pekarski i mliječni proizvodi, mesne prerađevine, sirevi, svježe meso, poput dijelova junetine i piletine, kao i pojedini zamrznuti proizvodi.
Među tim proizvodima su i određene higijenske i kozmetičke potrepštine, kao i sredstva za čišćenje. Kao svojevrsna uvertira u akciju bila je odluka Vlade FBiH kojom je proširen popis proizvoda s devet na 15 kojima je ograničena marža. Građani tvrde kako ograničenje marži nije donijelo rezultate, ostaje za vidjeti hoće li nova akcija uistinu rezultirati nižim cijenama.