Vozačima iz BiH više od 100 godina zabrane ulaska u Europsku uniju i 300 tisuća eura kazni
Prema podacima konzorcija Logistika BiH, koji pomaže u suradnji među prijevozničkim kompanijama, tijekom 2024. godine evidentirano je oko 300 slučajeva zabrane ulaska za vozače u EU te troškova po osnovi prekršaja oko 220.000 eura.
Uredba po kojoj vozači zapadnog Balkana mogu boraviti maksimalno 90 dana u 180 dana u EU ostaje na snazi, ovo je odgovor iz Bruxellesa koji je prije dva mjeseca stigao kao hladan tuš. Prijevoznici su ogorčeni jer im je poslovanje upitno i moraju razmišljati što dalje činiti. Od tada kazne se samo nižu i problemi gomilaju.
Vozači napuštaju BiH
Zbog prekršenog pravila, prema kojem u zemljama Europske unije mogu provesti do 90 u 180 dana, vozačima kamiona iz BiH do sada je izrečena zabrana ulaska u EU u ukupnom trajanju iznad 100 godina, potvrdio je za Nezavisne Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za međunarodni i unutarnji prijevoz Republike Srpske, koji dodaje da su prijevoznicima po toj osnovi izrečene i novčane kazne u iznosu od blizu 300.000 eura.
“Ako ste minutu prekoračili u odnosu na dopuštenih 90 dana u 180 dana, već ste sebi napravili problem”, istaknuo je Grbić.
Ovo je pravilo godinama na snazi, ali je problem nastao nakon što su tijekom 2024. godine uvedene pojačane kontrole vozača iz BiH na području EU-a nakon najava za uvođenje novih digitalnih alata za evidenciju ulazaka u zemlje članice Europske unije. Prema podacima konzorcija Logistika BiH, koji pomaže u suradnji među prijevozničkim kompanijama, tijekom 2024. godine evidentirano je oko 300 slučajeva zabrane ulaska za vozače u EU te troškova po osnovi prekršaja oko 220.000 eura.
Mirko Grbić je do prije godinu dana bio vozač kompanije u BiH
Kaže kako je taj posao napustio i preselio se u Sloveniju jer nije mogao prehraniti obitelj, radeći samo 90 dana.
“Imam troje djece, a na putu je i četvrto. To je jednostavno nemoguće za vozača – 90 dana raditi, a 90 sjediti doma. Od čega će živjeti ta tri mjeseca? To je izvan svake pameti. Borba je bila za zaradu i sa svakodnevnim radom, a kamoli sada”, ispričao je ranije Grbić za Radio Slobodna Europa. Ovaj 35-godišnji mladić danas je vozač u Sloveniji.
“Nije se to toliko gledalo, bili su svi fleksibilni, osim policije u Mađarskoj, ona je zbrajala dane i većina vozača je platila kaznu”, ispričao je Grbić za RSE.
Nije odgovorio na upit je li i on ikada platio kaznu.
“Tijekom svakog skeniranja putovnice imamo taj problem. Oni nama zbrajaju dane, tako da, tko god ima više dana, dobit će veliku kaznu i ne isplati se raditi više odavde”, dodaje.