Znate li koji su najveći trgovački lanci u regiji, u top 10 samo jedan iz BiH, Hrvatska dominira s četiri lanca u vrhu
Maloprodajno tržište bivše Jugoslavije nastavilo je rast i u 2024. godini, a Hrvatska prednjači po broju i snazi trgovačkih lanaca. Bosnu i Hercegovinu na listi top 10 predstavlja jedino Bingo iz Tuzle.
Maloprodajno tržište zemalja bivše Jugoslavije posljednjih godina bilježi stalni rast prihoda i prodaje, uz jačanje domaćih i međunarodnih lanaca.
Prema analizi portala BiznisInfo.ba, deset najvećih trgovačkih lanaca u regiji – koji obuhvaćaju Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju, Sloveniju i Crnu Goru – ostvarilo je veći promet nego godinu ranije, što pokazuje otpornost sektora unatoč inflaciji i rastu cijena energenata.
Hrvatska dominira s četiri lanca u vrhu
Najveći maloprodajni lanac u regiji i dalje je Konzum plus iz Hrvatske, s prihodima od preko 2 milijarde eura. Hrvatska ima čak četiri predstavnika na listi – Konzum, Lidl Hrvatska, Spar Hrvatska i Plodine – koji zajedno ostvaruju više od 5,3 milijarde eura prihoda.
To potvrđuje konsolidiranost hrvatskog tržišta, ali i ravnotežu između domaćih brendova i međunarodnih lanaca poput Lidla i Spara.
Srbija jača – Delhaize i Lidl predvode tržište
Srbija ima tri predstavnika u top 10: Delhaize Srbija (Maxi), Lidl Srbija i Idea markete.
Delhaize je ostvario 1,46 milijardi eura i zauzeo drugo mjesto u regiji, dok Lidl i Idea bilježe kontinuirani rast i širenje mreže, osobito u unutrašnjosti zemlje.
Slovenci ostaju jaki igrači
Mercator i Spar Slovenija zadržali su svoje pozicije među najvećima, s ukupnim prihodima većim od 2,5 milijarde eura.
Unatoč gubitku dijela tržišta u susjednim državama, slovenski lanci ostaju najjači po kupovnoj moći i razvijenim programima lojalnosti.
Bosnu i Hercegovinu predstavlja Bingo iz Tuzle, koji je u 2024. ostvario 1,11 milijardi eura prihoda, čime zauzima šesto mjesto u regiji.
Bingo je zadržao status najveće domaće kompanije u BiH i jedini je lanac koji ozbiljno konkurira međunarodnim brendovima, s kontinuiranim ulaganjima u logistiku, eko-energetske projekte i širenje maloprodajne mreže.
Crna Gora još čeka ulazak u top 10
Crna Gora zasad nema predstavnika među deset najvećih. Najveći lokalni lanac Voli trade ostvario je prihod od 368,9 milijuna eura, što nije bilo dovoljno za ulazak na listu.
Top 10 trgovačkih lanaca u regiji (2024.)
Konzum plus (Hrvatska) – 2,03 mlrd €
Delhaize Srbija (Maxi) – 1,46 mlrd €
Mercator (Slovenija) – 1,34 mlrd €
Lidl Hrvatska – 1,30 mlrd €
Spar Slovenija – 1,17 mlrd €
Bingo (BiH) – 1,11 mlrd €
Spar Hrvatska – 1,08 mlrd €
Plodine (Hrvatska) – 992,7 mil €
Lidl Srbija – 948,5 mil €
Idea marketi (Srbija) – 921,5 mil €
Granice među tržištima gotovo nestaju – veliki lanci posluju u više zemalja regije, dok domaći brendovi poput Binga i Volija čuvaju nacionalni identitet.
S obzirom na rast ulaganja u logistiku, online prodaju i digitalne platforme, očekuje se da će 2025. godina donijeti nove akvizicije i ulazak stranih investitora u sektor maloprodaje zapadnog Balkana.












