Ako dobro ne provjerite ove stvari, kupovina bi se mogla pretvoriti u noćnu moru!
Kod nas si danas vrlo mali broj kupaca može priuštiti potpuno novi automobil. To je već godinama, zapravo, notorna činjenica
S obzirom na veliki napredak tehnologije i mijenjanje trendova, cijene automobila uzastopno rastu, a istovremeno potencijalnim kupcima rabljeni postaju sve prihvatljivija opcija. No u tom u slučaju uvijek postoji rizik. Zbog masovnog uvoza automobila iz Europske Unije tržište rabljenima svakodnevno postaje sve veće, ali u Hrvatskoj i općenito svijetu, još uvijek postoji veliko nepovjerenje prilikom takve kupovine.
Mnogi potencijalni kupci često se nećkaju između kupovine od privatnih osoba ili preprodavača, ali češće prevladaju preprodavači jer dobrom pričom ulijevaju povjerenje. No uvijek treba biti na oprezu, čast poštenima, ali postoje i ‘prodajni saloni’ rabljenih koji često raspolažu raznim trikovima kojima pridobiju kupca, a kasnije se ispostavi da je to bila prevara. Stoga portal jutarnji.hr/autoklub donosi pet najčešćih prevara na koje možete naići kod nepouzdanih preprodavača.
Predstavljanje automobila kao da nikad nije sudjelovao u sudaru
Brojne kupce uvijek će najviše privući onaj najsjajniji automobil bez ijedne ogrebotine, ali uvijek je bitno dobro obratiti pažnju na boju. Većina automobila koja se vozi po gradu imat će barem nekoliko ogrebotina od parkinga, a upravo oni najuredniji često su naknadno lakirani. Mnogi preprodavači će za svoje automobile tvrditi da nikada nisu bili u nesreći, iako ni sami često nisu sigurni u tu činjenicu, a čak i ako znaju, ne žele to otkriti.
Svjež lak ili novi branici mogu sakrivati brojne mane, a najčešće se radi ili o zamijenjenim dijelovima zbog nesreće ili o sakrivanju hrđe. Svakako je bitno prije kupovine obaviti detaljan pregled kod mehaničara, kako bi se moglo utvrditi da je sve u redu s vozilom.
Skidanje kilometraže
Brojka od 200 i više tisuća kilometara trn je u oku mnogim potencijalnim kupcima od čega pro kupnji okreću glavu i draže one s manje kilometara, pa nije ni čudo da se preprodavači često odlučuju na spuštanje kilometraže. Iako je to kažnjivo djelo te je već dvoje prevaranata kažnjeno, mnogi će se ipak nositi s tim rizikom.
Najbolji pokazatelj kilometraže je zapravo stanje automobila. Ako automobil ima istrošena sjedala ili izlizan volan i ručicu mjenjača, vrlo je moguće da je prešao velik broj kilometara. Daljnji pokazatelji mogu biti ako motor nemirno radi ili dimi, ako je motor opran i slično. Kako bi se umanjio taj rizik, uvijek je dobro platiti stanici za tehnički pregled te saznati povijest vozila po godinama.
Jamstvo na polovni automobil
Mnogi preprodavači uz sam automobil nude i određenu garanciju ili produženo jamstvo na neke komponente. No postoje slučajevi kad ona nije bila ispoštovana. Često takva garancija ostane na usmenoj predaji, a neki se nakon prodaje više ne žele niti javiti. Ako preprodavač već nudi određeno jamstvo na automobil, uvijek se osigurajte da je to spomenuto u ugovoru. Svakako treba obratiti pažnju i na to gdje će se daljnji servisi izvršavati unutar garancije, jer mnogi neovlašteni mehaničari mogu napraviti nepotrebnu štetu.
Davanje mogućnosti za kredit
Mnogi kupci prilikom kupovine novijih rabljenih automobila oslonit će se na kredite, a neki od preprodavača će to probati iskoristiti samo kako bi prodali vozilo. Odvjetnici u brojnim europskim zemljama, ali i Sjedinjenim Državama svjedočili su slučajevima kada banka kupcima ne želi odobriti kredit. U tom slučaju, preprodavači nude svoje financijske savjetnike koji će nabaviti kredit po drugačijim tarifama, samo kako bi kupci mogli ostvariti svoju kupovinu.
Upravo se ovdje dovodi do kasnije nemogućnosti plaćanja ili raznih problema koji kupcima mogu znatno otežati situacija. Stoga se prilikom sklapanja ugovora oko drugačijeg financiranja od klasičnog kredita uvijek valja savjetovati s financijskim stručnjacima u koje imate povjerenja ili barem s vlastitim odvjetnikom.
Redoviti servisi
Većina preprodavača ima vlastite mehaničare koji im dotjeravaju automobile prije prodaje. Takav posao zna biti površno odrađen kako bi sve izgledalo uredno, a kasnije se mogu stvoriti brojni troškovi popravka. Poznato je da su se u nekim krajnjim slučajevima znali i krivotvoriti papiri iz servisa u kojima je pisalo da je sve redovito mijenjano, ali zapravo nije tako bilo.
Stoga je, kao što je već prethodno napomenuto, vrlo bitno odvesti automobil na pregled mehaničaru u kojega imate povjerenje. On će točno moći provjeriti koliko je od navedenih stavki napravljeno na automobilu te koliki bi mogli biti troškovi daljnjeg održavanja.
Na koncu, kupovina rabljenog automobila uvijek je lutrija pa je potrebno pomno pogledati što se nudi na oglasima, uzeti si vremena i jednostavno biti siguran u ono što se kupuje. U tome uvijek mogu pomoći stručnije osobe te čak i ako nešto koštaju navedeni pregledi, dugoročno će se oni znatno isplatiti. Saloni rabljenih automobila uvijek daju malo više sigurnosti, ali uvijek je pozitivno i saznati pozadinu njihovog rada, kako se kasnije ne biste opekli.