AKTUALNA TEMA: Ako je Dalipagić u pravu, onda nekoga treba (konačno) kazniti

AKTUALNA TEMA: Ako je Dalipagić u pravu, onda nekoga treba (konačno) kazniti

MOSTAR – I više nego zanimljive konstatacije u javnost je odaslao Saša Dalipagić, zamjenik ministra prometa i komunikacija BiH, o opstrukcijama izgradnje autoceste kroz Hercegovinu. On se, istina, nadovezuje na tvrdnje Dragana Čovića a za njih se dvojicu govori da su u dobrim odnosima i da je Dalipagić kadar HDZ-a.

No, podaci iznešeni u Dalipagićevu izlaganju ne smiju se gledati kroz kontekst politikanstva jer se radi o previše važnoj stvari obzirom da je cestovna povezanost preduvjet razvoja. Osim ako to nije potreba samih aktera cijele priče, onoga koji optužuje i onoga koji će se braniti da mu se podmeće.

A taj drugi je Jasmin Bučo (SDA), bivši direktor JP Autoceste FBIH, kojega Dalipagić spominje u priči o opstrukciji gradnje autoceste kroz Hercegovinu. Sami podaci o dosad izgrađenim kilometrima autoceste u Federaciji na samom početku navode na misao da nešto nije u redu. Od 94 kilometra izgrađena tek je 9,1 km u Hercegovini i to dionica Bijača – Zvirovići.

Za daljnje opstruktivne radnje, Dalipagić spominje nešto što, u pravnoj državi, zapravo, nije zakonito. Na primjer, da je Bučo mailom od Europske komisije u Bruxellesu tražio da se dionica autoceste Mostar jug – Počitelj skine s liste prioriteta. Nadalje se spominju malverzacije u odabiru izvođača radova. Tako je Bučo, prema Dalipagiću, bio za konzorcij dviju tvrtki (iz Sarajeva i iz Austrije) čiji je projekt za 14 milijuna eura skuplji od projekta kojega su predstavile druge dvije tvrtke (iz Širokog Brijega i Zagreba).

Još u srpnju prošle godine se u javnosti spominjala dionica Mostar jug – Počitelj i samoopstrukcija od strane JP Autoceste FBIH. Tada je JP Autoceste odustalo od podnošenja aplikacije za sekciju Mostar jug i to je uredno obznanjeno UO „Investicijskog okvira za Zapadni Balkan“ a aplikacija za sekciju Zenica sjever podnešena je uredno. Pitali su se pojedini mediji je li Bučo djeluje samostalno ili po nečijem (u tom slučaju, čijem) nalogu. Tada se nisu ni brda zatresla pa se miš nije mogao ni roditi. Palo u zaborav.

Teče li uopće i kako, ako jest, ikakva istraga o cijelom slučaju, teško je reći. Politički kadrovi nisu kod nas baš nezaštićeni da bi im se tako lako moglo nešto pripisati. No, ukoliko je ovo istina, ovo što govori Dalipagić, radi se o kršenju nekog zakona. E, sad, na pravnicima je i tužiteljima da kažu kojega. Prekoračenje ovlasti, pogodovanje tvrtkama… tko zna. Ali je sigurno da nema smisla slogan koji krasi početnu službenu stranicu JP Autoceste FBIH kojii glasi – Gradimo da spajamo.

Samo prenosimo što se govori. Dakle, netko krši zakon. Ili kleveće. Kome vjerovati? Jedan pogled na konstantan odnos države prema Hercegovini vodi u smjeru da se ona, pa tako i autocesta kroz Hercegovinu i povezivanje Mostara s hrvatskom Dalmatinom, izbjegava. Što to bi hercegovci trebali učiniti da se prema njima odnosi transparentno? Čekati možda da se vrati Džemal Bijedić?

Autor: Marko Čuljak
Dnevno.ba

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar