APEL HOTELIJERA MILANOVIĆU Spriječite turističku katastrofu: hitno donesite ovih sedam mjera

APEL HOTELIJERA MILANOVIĆU Spriječite turističku katastrofu: hitno donesite ovih sedam mjera

Sedam mjera za spas turizma: na jesen krizni sastanak u Vladi, trenutno smanjenje PDV-a na smještaj s 13 posto na 5 posto, hitno donijeti novu turističku strategiju za idućih pet godina…

 
Lošiji podaci o turističkoj sezoni, debate o “srpanjskoj rupi”, kiše, oluje, poplave, polja niskog tlaka i ciklona Luka… izgleda da je toliko vode vodećim ljudima turizma prelilo čašu.

Zato su sastavili listu sa sedam zahtjeva premijeru Zoranu Milanoviću, jer je stanje, nakon povratka Grčke kao najveće konkurentice Hrvatskoj, pomalo zabrinjavajuće.

Podaci o podbačaju sezone opet su na površinu izbacili isti niz problema – od potrebe da se snizi PDV do imperativa da se redefinira turistička strategija. Jednoglasno se s tim slažu svi stručnjaci usko vezani uz turizam.

Loš izbor Miroslava Dragičevića iz Hor­wath konzultinga, recimo, nimalo ne iznenađuje, kaže u utorak novinarima Globusa, da se ponovno pokazalo kako se oslanjanje na tradicionalni poslovni model hrvatskog turizma pokazuje kao loš izbor.
“Kada mjesec dana pada kiša, a 80 posto naših kapaciteta temelji se na konceptu ‘zimmer frei’, apartmanima i kampovima, onda i ne možemo očekivati bolje rezultate. Nadam se da situacija neće biti tragična kao što se sada prikazuje. No da najesen treba sjesti hladne glave i analizirati rezultate – to svakako”, kaže Dragičević.

Zato je prije nekoliko dana Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske – UPUHH – pokrenula inicijativu sa zahtjevom Vladi da hitno smanji stopu PDV-a na smještaj sa 13 na pet posto. “To znači da naš premijer i ministri iz sektora gospodarstva ne bi trebali juriti okolo u potrazi za investicijama dok im pred nosom leže milijarde spremne na ulaganje”, kaže Globusu jedan od turističkih analitičara.

Ili, kako to objašnjava direktorica UPUHH-a Iva Bahunek, potrebno je smanjiti stopu PDV-a kako bi Hrvatska u idućih pet godina dobila 15 milijardi kuna novih investicija, stvorila 11 tisuća novih radnih mjesta u hotelijerstvu i imala dodatnih šest milijardi kuna za plaće radnika u građevinskom sektoru.

“Mada se radi o prijedlogu jedne interesne grupe koja je strukturirana oko hotelske industrije, radi se o prijedlogu koji drži vodu. Turizam ima svoje tržište, a ono što nama nedostaje to su hotelski kapaciteti, i ako bi se manjom stopom PDV-a otvorila sredstva za investicije upravo u tom dijelu koji nam nedostaje – hotelskim kapacitetima, to bi bio posve logičan prijedlog”, kaže Miroslav Dragičević.

U UPUHH-u tvrde da je hrvatski problem to što ima najvišu stopu PDV-a na uslugu smještaja na Mediteranu, što je jedan od glavnih uzroka niske konkurentnosti koja je dovela do lošeg početka turističke sezone.

Grčka je, na primjer, apsolutni prvak sezone i bilježi rast dolazaka turista od gotovo 20 posto uz stopu PDV-a na smještaj od 6,5 posto.

jutarnji.hr
 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing