Bosna i Hercegovina ima najstariji vozni park u Europi
Bosna i Hercegovina ima najstariji vozni park u Europi i regiji, u 2014. godini više od 80% vozila registriranih vozila bilo je starije od 10 godina, navodi se u informaciji Udruženja ovlaštenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila pri Privrednoj komori FBiH.
Bosna i Hercegovina je pogodno tlo za uvoz automobila koji su trebali završiti na otpadu, o čemu govori podatak da se u BiH uvoze automobili starosti i do 15 godina.
Naime, u 2015. godini više od 50% vozila uvezenih u BiH je sa normom EURO 3, koja je usvojena za vozila proizvedena od 2000 godine, čime se dolazi do zaključka da je tvrdnja o europskom otpadu u BiH točna.
Uzmemo li u obzir da je prosječna godišnja pređena kilometraža na vozilima u EU oko 40.000 km, jasno je kakva je tehnička ispravnost vozila u BiH, navodi se u informaciji.
U Udruženju smatraju da je ukidanje zabrane uvoza rabljenih vozila starosti iznad 7 godina, koje je startalo 2011. godine, donijelo rapidan rast uvoza starijih korištenih vozila, dok je istovremeno trend uvoza novih vozila u kontinuiranom opadanju.
Prema podacima EUROSTAT-a, u Europskoj uniji na ispušne plinove iz automobila otpada od 20 – 25% ukupnog zagađenja zraka. U BiH, ovaj postotak je znatno veći, kako zbog starosti voznog parka i loše cestovne infrastrukture, tako i zbog nepostojanja velikih industrijskih proizvođača.
U Udruženju su formulirali mjere, koje bi hitno trebale biti implementirane, kako bi se dugoročno smanjio negativan efekt štetnih ispušnih plinova koji se pripisuju automobilima.
To su: hitno uvođenje ograničenja uvoza korištenih vozila koja ne ispunjavaju standarde minimum EURO 4 norme ispušnih plinova, uvođenje obaveze nabavke ekološki prihvatljivih vozila kao osnovnog kriterijuma kod javnih nabavki, nametanje standardizirane, detaljne i kvalitetne kontrole vozila na tehničkom pregledu, uvođenje obveze homologacije novih rezervnih dijelova, uređaja i opreme, kao i pokretanje aktivnosti standardizacije u BiH, kada je u pitanju provođenje standarda u radu tehničkih pregleda, odnosno uvođenje RFID tehnologije u procesu tehničkih pregleda i registracije.
S tim u vezi održani su sastanci sa predstavnicima Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, te Ministarstva prometa i komunikacija BiH posredstvom Privredne komore FBiH, tokom kojih su elaborirani navedeni prijedlozi, što je rezultiralo njihovim prihvaćanjem, ali isto tako definirani su i naredni koraci.
Vijeće ministara BiH je na 37 sjednici, u mjesecu prosincu 2015. godine, prihvatilo Inicijativu Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH za izmjenu i dopunu Odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila pri homologaciji tipa vozila i homologaciji pojedinačnog vozila, te zadužilo Ministarstvo komunikacija i prometa BiH da poduzme potrebne aktivnosti
U Udruženju ovlaštenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila
smatraju da bi provođenje aktivnosti koje su predložili smanjilo nesreće na cestama, doprinijelo manjem zagađenju i zdravijoj životnoj okolini, poboljšalo privrednu aktivnost, a time bismo i ispunili uvjete za prijem u EU (smanjenje C02 emisija isl…).
STAROST VOZNOG PARKA 2013. (godine)
1 BiH 17
2 Srbija 16
3 Kosovo 15
4 Crna Gora 14
5 Hrvatska 12,7
6 Makedonija 12
7 EU 8,6
8 SAD 11,5
abcportal.info