CRKVA I ISLAMSKA ZAJEDNICA SLOŽNE: Brak samo između muškarca i žene

CRKVA I ISLAMSKA ZAJEDNICA SLOŽNE: Brak samo između muškarca i žene

Vlada Federacije BiH na sjednici održanoj 19 listopada, usvojivši  informaciju Federalnog ministarstva unutarnjih poslova o zahtjevima za upis podataka u matične evidencije koji se odnose na životne zajednice istospolnih parova, polagano je krenula putem legalizacije istospolnih brakova u Federaciji.

Federalni premijer Fadil Novalić izjavio je da je „to bio prvi korak koji pokazuje da idemo tamo gdje težimo, a to je prema Europskoj uniji, koja nameće pitanja kojima se jedno društvo treba baviti“.
‘Osjetljivo’ pa zadnje?

Zanimljivo je da je takva odluka donesena netom nakon izbora, kada su mediji i javnost zabavljeni rezultatima i formiranjem vlasti na svim razinama, kao i ponovnim izborom Željka Komšića za hrvatskog člana Predsjedništva, te da se o istome prethodno nisu očitovali predstavnici vjerskih zajednica u Federaciji, piše Dnevni-list.ba.

Novalić je istaknuo da je to pitanje osjetljivo, te su ga stoga ostavili zadnjeg, premda je opći dojam da se fokus s ovog pitanja, koje je potresalo i uređenije zemlje, želio skrenuti na nešto drugo. Za podsjetiti je da je u Hrvatskoj, prvom susjedu u EU, zbog ovoga pitanja 1. prosinca 2013. održan i referendum, gdje je dvije trećine izašlih građana bilo da se brak kao životna zajednica muškarca i žene unese u Ustav, što je i učinjeno. Protivno referendumu, za vrijeme SDP-a, donesen je Zakon o životnom partnerstvu, gdje je životno partnerstvo definirano kao zajednica obiteljskog života dviju osoba istog spola sklopljena pred nadležnim tijelom, čime je istospolni brak dobio sva ‘bračna prava’, a već su pali i prvi razvodi. Izvjesno je da će i u Bosni i Hercegovini biti otpora gay brakovima, posebno jer su i Katolička crkva i Islamska zajednica po tom pitanju kategorične i istoga stajališta – brak samo između muškarca i žene.
Ulazak u legalizaciju istospolnih brakova u Federaciji, kako je potvrdio tajnik Biskupske konferencije Bosne i Hercegovine monsinjor Ivo Tomašević naći će se na dnevnom redu zasjedanja biskupa, odnosno predstojećem zasjedanju Biskupske konferencije BiH koja će biti održana početkom studenog u Sarajevu, kada bi Crkva u BiH trebala ponoviti svoj stav, koji je manje-više i poznat, no valja ga ponoviti.

Od nenormalnog do prihvatljivog!

Profesor moralne teologije na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sarajevo vlč. dr. Marinko Perković smatra da ono što je u prošlosti bilo tretirano kao bolest i nenormalno, danas postaje normalno i prihvatljivo. Navodi da je sklonost prema osobama istoga spola deformacija seksualnog usmjerenja i da takve sklonosti ne treba potencirati i drugima predstavljati kao nešto normalno.
„Još je katastrofalnije kada pojedinci svoje neuredne sklonosti žele nametnuti kao normu ponašanja i za druge. A to svakako nije dobro, pa samim tim ni prihvatljivo, jer to vodi u moralno izobličenje i kaos“, istaknuo je, između ostaloga, profesor Perković.
Prof. dr. don Ante Komadina, također profesor moralne teologije i povijesti religija na Teološko-katehetskom institutu u Mostaru podsjeća da su tri temeljna razloga zbog kojih Crkva homoseksualne aktivnosti proglašava nemoralnim i nedopustivim, a što također podrazumijeva život u zajedništvu sličan braku.
Prvi je jer se homoseksualna aktivnost protivi temeljnom moralnom načelu prema kojem je isključivo u braku sklopljenom između muškarca i žene dopuštena seksualna aktivnost. Drugi je što homoseksualni spolni odnos isključuje također bitni cilj spolnoga čina, a to je prokreacija – rađanje potomstva, jer je u istospolnom odnosu to nemoguće. Treći je da je homoseksualnost ćudoredno nedopustiva i zato što se u takvom spolnom odnosu sudionici predaju seksualnoj strasti, posve svjesno i slobodno, tražeći isključivo užitak koji je posljedica i usputna pojava a ne svrha spolnog čina.

Islamska zajednica za očuvanje obitelji i braka muškarca i žene

Teolog i novinar, glasnogovornik Islamske zajednice Muhamed Jusić također je ponovio poznata stajališta o ozakonjivanju istospolnih brakova.
„Islamska zajednica se zalaže za očuvanje institucije obitelji utemeljene u braku između osoba različitog spola, te pravo roditelja da odgajaju svoju djecu, što je zagarantirano i Općom poveljom o ljudskim pravima. Taj stav je definiran vjerskim učenjem i on se ne može mijenjati. Sa nacrtom zakona koji je usvojen na Vladi Federacije BiH još nismo upoznati. Vjerujemo kako će se o njemu kada za to dođe vrijeme voditi konstruktivna javna rasprava“, istaknuo je Jusić.
No, u Bosni i Hercegovini se upravo bez konstruktivne i javne rasprave – pretiho provlače i pomiču granice na ovom polju, rekli bismo i puno bezbolnije nego recimo u Hrvatskoj. Ondje se, kako smo i naveli, izlazilo na referendum o istospolnim brakovima i mjesecima raspravljalo o Istambulskoj konvenciji, koja je u BiH šutke usvojena.
„Uslijed stvarnih, egzistencijalnih izazova s kojima se suočava Bosna i Hercegovina, ovdašnjem se čovjeku vrlo lukavo, a istodobno na vrlo praktičan način, podmeću ideje rodne ideologije koja je posredstvom perfidnih financijera postala dominantni misaoni koncept u Europskoj uniji te ju se predstavlja kao nešto civilizacijski napredno“, kaže urednik Katoličkog tjednika i portala Nedjelja.ba don Josip Vajdner.
Da je tome tako, dodaje Vajdner, svjedoči činjenica kako u Sarajevu nije bilo doslovce nikakve reakcije na plakate koji su se sredinom svibnja 2016. pojavili u gradu, a na njima je pisalo: „Bebe se ne rađaju samo kao muške i ženske, već i kao interspolne. 17. maj – Međunarodni dan borbe protiv homofobije i transfobije“…
„Ovo nije zapalo za oko čak ni radikalnijim interpretatorima islama koji su još uvijek glavni razlog zašto je grad na Miljacki pošteđen kojekakvih parada i demonstracija tzv. „seksualne revolucije“. Tim slijedom i Istanbulska konvencija je prošla neopaženo, a na toj je matrici i najava legalizacije istospolnih brakova“, istaknuo je on. Ističe da smo odavno već naviknuli da su kriminal, korupcija i različiti – kako bi narod rekao – javašluci na društvenom području postali nešto „normalno“.
„Najavljena legalizacija samo govori kako, nažalost, vrlo brzo usvojimo sve što je moralno naopako na Zapadu i sve ono što čini društveni nered na Istoku. Umjesto da učimo od istočnjačke mudrosti, a nastojimo društvo zapadnjački urediti, mi obratno činimo“, stajališta je on. Podsjeća da je papa Franjo na općoj audijenciji 15. travnja 2015. dotičući ovu temu rekao: „Pitam se: nije li takozvana rodna teorija izraz frustracije i rezignacije koja ima za cilj izbrisati seksualnu razliku jer se ne zna s njom suočiti? U opasnosti smo napraviti korak unatrag. Uklanjanje razlike, naime, problem je, a ne rješenje.“
„Stoga i naši zakonodavci moraju znati da je ozakonjenje istospolnoga partnerstva i dovođenje toga na ravan obitelji, zapravo – kako se izrazio kardinal Robert Sarah u predgovoru knjige Rodna revolucija (alat za razlučivanje) autorice Marguerite A. Peeters – zločin protiv čovječnosti. A zločina protiv čovječnosti smo na našim prostorima, uz (prešutnu) dozvolu ili čak poticaj te zapadne civilizacije, doživjeli odviše“, istaknuo je on.

Grupa će predložiti propise

Vlada Federacije BiH na sjednici održanoj 19 listopada usvojila je informaciju Federalnog ministarstva unutarnjih poslova o zahtjevima za upis podataka u matične evidencije koji se odnose na životne zajednice istospolnih parova.
Na prijedlog Federalnog ministarstva pravde, Federalna vlada će imenovati interresornu radnu grupu koja će analizirati propise u okviru kojih istospolni parovi iz životne zajednice mogu ostvarivati prava koja proizlaze iz Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda, te predložiti propise koje je potrebno donijeti na području Federacije BiH. Zanimljivo je da je, kako javljaju mediji, protiv bio samo jedan HDZ-ov ministar, premda se SDA i HDZ vole nazivati konzervativnim strankama, te uvijek ostati i bliski i odobravani u vjerskim zajednicama, posebno u predizborno vrijeme.

(Izvor: K.Perić/Dnevni list)

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar