Kada i zašto pozvati hitnu  medicinsku službu na broj 124

Kada i zašto pozvati hitnu medicinsku službu na broj 124

Hitna medicinska služba zbrinjava stanje koja neposredno ugrožavaju ljudski život i teško narušavaju zdravlja.

Kada pozvati hitnu medicinsku službu?

  • Kada je izravno ugrožen život ili je teško narušeno zdravlja.
  • naglo nastale poteškoće u disanju
  • gušenjem stranim tjelom
  • zastoj rada srca i disanja
  • gubitak svijesti
  •  iznenadna bol u prsnom košu
  • iznenadno ubrzanje, usporenje rada srca ili nepravilni otkucaj srca
  • grčevi (konvulzije)
  • otežan govor, slabost ili oduzetost dijela tijela, iskrivljeno lice
  • ozljede nastala u prometnoj nesreći, ili ostale iznenadne nastale ozljede
  • neobično krvarenj
  • opekline
  • udar električne struje ili groma
  • pothlađivanje, toplinski udar
  • utapanje
  • otrovanje
  • jaka alergijska reakcija
  • iznenadna i neuobičajena bol (jaka glavobolja, jaka bol u prsima/trbuhu/leđima)

 

Što će vas pitati medicinski dispečer?

  • Gdje je potrebna pomoć hitne medicinske službe?
  • Što se dogodilo?
  • Telefonski broj s kojega pozivate?
  • Kome je potrebna pomoć/Koliko osoba treba medicinsku pomoć?
  • Je li osoba pri svijesti? Diše li osoba?
  • Ime i prezime osobe za koju zovete?
  • Vaše ime i prezime?
  • Kako razgovarati s medicinskim dispečerom?
  • Mirno i razgovijetno.

Važne upute

 

  • NE prekidajte telefonski poziv dok vam se to ne kaže.
  • Precizno opšite gdje se nalazi osoba koja treba pomoć, tko je ozljeđen ili bolestan i razlog zbog kojega  zovete.
  • Medicinski dispečer mora znati u kakvom je stanju osoba za koju zovete te je li joj već pružena kakva  pomoć.
  • Podatke o mjestu na kojem se žrtva nalazi pobliže objasniti navodeći značajnije orijentire u blizini  (velika prometna raskrižja, mostove poznate građevine i sl.) kad je to moguće.
  • Ostavit svoje ime i prezime, adresu i broj telefona.
  • Može biti da vas medicinski dispečer treba ponova nazvati.
  • Pažljivo slušajte sve upute medicinskog dispečera!
  • Medicinski dispečer će vam dati upute što da radite do dolaska tima hitne medicinske službe.
  • Ostanite s pacijentom do dolaska tima hitne medicinske službe!

 

Žašto je ovo važno znati?

 

  • Jako je važno da hitnu medicinski  službu zovete samo za hitna medicinska stanja!
  • Svaki nepotreban ili lažni poziv zauzma telefonsku liniju i onemogućava da pomoć hitne medicinske službe    dobiju oni čiji je život ugrožen.
  • Smiren i razgovijetan govor preduvjet je brzog zaprimanja poziva.
  • Medicinski dispečer mora dobiti osnovne podatke na temelju kojih može pravodobno i brzo uputiti tim hitn   medicinske službe. Što ih prije dobije to će tim prije biti upućen.
  • Točna adresa/mjesto događaja je jedini način da pomoć stigne tsamo gdje se nalazi osoba kojoj je  potreban pomoć.
  • Kratak i što točniji opis razloga pozivanja osigurava da pomoć bude upućena brzo, ali i da pozivatelj dobije valjane upute kako pomoći do dolaska tima hitne medicinske službe.
  • Na vaš poziv javlja se medicinski dispečer koji je obučen za zaprimanje hitnih medicinski poziva i davanje  telefonskih uputa za pružanje prve pomoći do dolaska tima hitne medicinske službe.
  • Dok čekate da vam se medicinski dispečer odazove na poziv budite strpljivi.

 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar