Milijarder Ivan Žilić želi kupiti Aluminij?
Ivan Žilić, porijeklom iz Konjica, a koji je mladost i život proveo u Varešu, a posljednjih godina nastanjen u Luxembourgu, federalnom ministru energetike, rudarstva i industije, uputio je nevjerojatnu ponudu za kupovinom Aluminija.
U pismu naslovljenom na ministra Nermina Džindića, Žilić piše da želi kupiti sve dionice Aluminija te “srednjoročno restrukturiranje poduzeća i to bez obzira na cijenu električne energije”.
“Prvom tranšom odmah je dostupan iznos od 520 milijuna eura koji se ne koristi samo za kupnju dionica, već i za obnovu tvrtke. Sljedećih 200 milijuna eura predviđeno je za daljnju tranšu kako bi se tvrtka u potpunosti oslobodila od duga i učinila je prikladnom za budućnost”, stoji u Žilićevom pismu namjere u kojem on traži odgovor ministra do 04. studenog, 2019. godine.
Ovo je još jedan od pokušaja kojima Žilić želi investirati u posrnule tvrtke. Podsjetimo, svojedobno je najavljivao i otkup grčkog duga, želio je investirati u Uljanik, Petrokemiju, pa i u Todorićev Agrokor u susjednoj Hrvatskoj ali sve je ostajalo na razvikanim ponudama. Jedno vrijeme njegovo ime se spominjalo i uz namjeru investiranja u Košarkaški klub Zadar, Grad Zagreb, navodio je imena brojnih osoba iz BiH i Hrvatske ali i cijelog svijeta koje su mu dolazile na razgovore ali opet – ništa.
Čak je pojedinim medijima nedavno izjavio da ga je u posjet primila i predsjednica Hrvatske Kolinda Grabar Kitarević, spominjao je sastnke i sa Stjepanom Mesićem, Josipom Manloićem itd.
Žilić je 2015. rekao da se 2015. godine u Luxembourgu sastao i sa visokim predstavnikom u BiH Valentinom Inzkom te istaknuo kako je ovaj od njega tražio tri milijarde eura za projekte u BiH. Inzko je to demantirao.
Inače, Ivan Žilić, inženjer strojarstva za sebe tvrdi da je, s bogatstvom višim od 24 milijarde najbogatiji, ne samo Hrvat, nego i čovjek u Europi i među prvih 20 najbogatijih ljudi na svijetu.
Svoje bogatstvo stekao je kao nadaren inženjer strojarstva u ‘Fordu’, kada je, između ostalih, izumio i poseban postupak za varenje na vozilima i do pet puta čvršći i kvalitetniji nego što je bio uobičajeni postupak. Za svoj patent dobio je priznanje ‘Award for Exellence’ kao najbolji na svijetu 1990. Iako je Žilić svojim izuzumima napravio svojevrsnu revoluciju u automobilizmu, ‘Ford’ mu nije ni želio priznati vlasništvo nad patentom kao ni isplatiti niti euro odštete.
Uslijedile su sudske tužbe, a danas Žilić, kako je i sam kazao u svojim brojnim istupima medijima, naplaćuje milijunske iznose od osiguravateljskih kuća. No, zašto ne uspijeva investirati ili zašto njegove ponude nailaze na zatvorena vrata …možda se upravo tu krije neka ‘caka’.
No, odgovor od ministra Džindića i pojašnjenje do sada nije dobio i još ga čeka.
/Republikainfo.com/