Ministarstvo prosvjete HNŽ-a uvodi sigurnosne mjere u škole
Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanske županije izdalo je preporuke za povećanje sigurnosti u školama i školskim prostorijama.
Danas je na stranicama Ministarstva, prosvjete, znanosti, kulture i sporta osvanula preporuka školama koja se odnosi na održavanje sigurnosti u školama i školskim prostorijama. Kako navode, jedan od temeljnih ciljeva Ministarstva jeste razvijanje odgojno-obrazovnih ustanova kao zajednica u kojima se promoviraju tolerancija i demokratska klima kao osnov prevencije svih oblika nasilja, kako bi se svako dijete i zaposlenici osjećali sigurno u školskom okruženju.
Što je naloženo?
U skladu s gore navedenim, preporuku je Ministarstvo oputilo svim osnovnim i srednjim školama, a u preporuci se nalaže sljedeće:
– Svaka školska ustanova formirat će školski sigurnosni tim koji se sastoji od direktora, pedagoga/psihologa, učitelja/nastavnika i drugih radnika te predstavnika roditelja, a koji će na redovnim sastancima analizirati potencijalne sigurnosne prijetnje i evaluaciju mjera.
– Zaključavanje ulaznih vrata (vrata škole treba zaključavati s iznimkama prije i nakon nastave 30 minuta prije početka, 15 minuta nakon završetka), pri čemu zaključavanje, otključavanje i nadzor ulaza treba povjeriti zaduženim odraslim osobama zaposlenicima.
– Organizacija pojačanih dežurstvava aktiviranjem nenastavnog osoblja i obilaskom vanjskih dijelova škole. – Dežurstva u školama će biti povjerena samo učenicima starijih razreda (najmanje 2 učenika). – Ulazak ostalih građana (roditelja, vanjskih suradnika) bit će moguć samo uz najavu i u točno određeno vrijeme.
– Prilikom roditeljskog sastanka, razrednik će prisutne roditelje dočekivati na ulazu školske ustanove i voditi do učionice, a nakon završetka će ih pratiti do izlaza.
– Svaka stranka koja dođe u školu bit će dužna pokazati identifikacijski dokument, koji će dežurni učenik u školi zabilježiti u svesku dežurstva, kao i svrhu dolaska.
– Potrebno je posebno pojačati nadzor tokom velikog i malog odmora (unutar i izvan škole), prilikom početka nastave i završetka nastave u prvoj i drugoj smjeni. – Potrebno je naložiti pedagozima i psiholozima da intenziviraju rad s roditeljima i djecom kod kojih su uočene određene promjene u ponašanju.
– Osim navedenog, preporučuje se i ažuriranje kućnog reda u školama, s ciljem povećanja sigurnosti svih zainteresiranih. – Direktor može uz suglasnost Ministarstva uvesti dodatne mjere shodno situaciji i okruženju u kojem se škola nalazi.