Najbizarnije svjetske kampanje koje bi trebale potaknuti rađanje djece
Nizak natalitet gorući je problem u mnogim državama, a neke ga pokušavaju povećati kampanjama koje su u najmanju ruku zabavne, ponekad i urnebesne.
Borba za titulu najbizarnije svjetske kampanje koja bi trebala potaknuti rađanje djece vrlo je oštra, no pobjednik bi ipak mogla biti Danska. Nakon 27 godina konstatnog pada nataliteta u toj državi su se 2014. počele objavljivati reklame koje su mladima poručivale: “Knald for Denmark”, što bi se moglo prevesti kao “Poševi se za Dansku”.
Muškarcima su bile upućene poruke poput: “Plivaju ti presporo?”, a ženama: “Jesi li si danas prebrojila jajašca?”. Apelirali su na mlade I da “To naprave za mamu”, a roditelji su se i pojavljivali kao podrška napaljenim parovima u urnebesnim videima.
Kako su ustanovili da Danci bebe često začnu dok su na putovanjima, velika turistička kompanija počela je nuditi ‘popuste na ovulaciju‘, a parovi koji su mogli dokazati da su napravili bebu na njihovom putovanju dobili bi zalihu dječjih potrepština za tri godine. Rezultat? Odličan, sljedeće godine rodilo se čak 1200 beba više.
Singapur se u borbi protiv demografskog pada udružio s tvrtkom koja proizvodi popularne bombone Mentos. Rezultat je bila kampanja koja je brzo postala viralna.
“Populacija Singapura treba se povećati, zato zaboravi mahanje zastavama. Ja sam domoljubni muž, ti si si moja domoljubna žena, ajmo ispuniti svoju građansku dužnost i prozvedimo život”, poručila je vlada mladim Singapurcima uz dodatak: “Stopa rađanja neće se povećati sama od sebe!”. Uz to su ograničili broj jednosobnih stanova kako bi potaknuli mlade da žive zajedno.
Vlada Južne Koreje odlučila se za dosta bizarnu metodu: donijeli su uredbu koja nalaže da se svake treće srijede u mjesecu svjetla u svim uredima moraju ugasiti u 19.30 sati. Taj dan su nazvali ‘obiteljskom srijedom’ u nadi da će mladi raniji odlazak kući iskoristiti da naprave dijete.
Rusija, koja se suočila s dramatičnim padom nataliteta nakon raspada SSSR-a, je 2007. proglasila da je 12. rujna Nacionalni dan začeća I stoga neradni kako bi parovi obavili svoju građansku dužnost. Žene koje bi devet mjeseci kasnije došle s bebom mogle su dobiti frižidere, novčane nagrade, pa čak i automobile.
Naša se vlada, unatoč ozbiljnom demografskom padu, za rast nataliteta još ne bori kampanjama, a kad vidimo ove primjere pitamo se hoće li možda I oni imati slične ideje. Malo smijeha, uostalom, dobro dođe za ‘atmosferu’ iako bi naravno frižider bio još bolji.
jutarnji.hr