Nisu željeli napustiti rodni kraj i nisu se pokajali, tri mladića konkurencija na svjetskom tržištu

Nisu željeli napustiti rodni kraj i nisu se pokajali, tri mladića konkurencija na svjetskom tržištu

U okviru projekta kojim Općina Tešanj želi predstaviti mlade, uspješne ljude i njihova profesionalna i životna postignuća, općinski načelnik, sa suradnicima, posjetio je novootvoreno poduzeće MHM Robotics.

Radi se o poduzeću koje su trojica mladića iz Tešnja Muhamed Ljevaković, Harun Hatkić i Medin Zukanović pokrenuli 15. kolovoza ove godine, a već su u rujnu proizveli svoj prvi prototip stroj kako bi se predstavili na ‘Sajmu privrede Tešanj 2022’.

U međuvremenu su prodali dva CNC stroja na domaćem tržištu, dok treći završavaju za poznatog kupca u Tešnju

Strojevi su unikatni i rađeni namjenski, od projektiranja pa do hardvera i softvera. Radi se o najsuvremenijim tehnologijama koje uključuju automatizaciju, robotizaciju i digitalizaciju. Njihovim strojevima moguće je upravljati na daljinu, a rješavaju komplicirane probleme u proizvodnji. Za sada su fokusirani na drvnu, metalsku i tekstilnu industriju, prenosi portal Crna-hronika.

“Ova trojica mladića su istinski predstavnici i predvodnici jedne generacije koja želi živjeti od svoga znanja stečenog u našim školama i fakultetima i od svoga rada kao navike koju su stekli tako kako su ih njihovi roditelji odgojili. Čestiti, nenametljivi, širokih pogleda i shvatanja, Tešanj doživljavaju kao mjesto rođenja odakle će osvajati tržište regije i Europe. Njihov plan je daljnji rast, zapošljavanje i edukacija nove i stručne radne snage. Žele pokrenuti neku vrstu razvojnog centra iz kojeg će poteći znanje i u kojem će se obučavati njihovi budući dobavljači i osnivači novih poduzeća”, rekao je općinski načelnik Suad Huskić.

Cijena njihovih strojeva se kreće od 30.000 KM do 200.000 KM i više

Na cijenu utječe sama složenost procesa koje ovi ‘pametni strojevi’ izvode. Svaki stroj nude u tri različita cjenovna razreda, ovisno o kvalitetu komponenti koje se koriste. Već sada su ozbiljni konkurenti turskim i kineskim proizvođačima.

Tijekom posjete mladići su naglasili da mladima u Tešnju i izvan njega savjetuju da, prije nego što odluče odustati, barem jednom pokušaju pokrenuti vlastiti biznis, ili na neki drugi način se okušati na tržištu rada, i tako dokažu sami sebi, a i drugima da imaju vrijednost koju netko jedva čeka.

“Nemamo serijsku proizvodnju. Svaki stroj je unikat i rješenje za sebe. Robotizacija i nije neka novost u svijetu. Prednost se daje digitalizaciji i nastojanju da se kreiraju rješenja koja uključuju suradnju i komunikaciju više različitih robota i automatiziranih sistema u okviru složenih proizvodnih procesa. Mi prodajemo pamet, ali nije nam teško zasukati rukave i zavariti željezne konstrukcije, ofarbati površine, prevesti materijale”, kazali su mladići.

 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing