Podvaljuju nam lošije, a plaćamo skuplje!

Podvaljuju nam lošije, a plaćamo skuplje!

Lošija kvaliteta nego u ostatku EU: Podvaljuju nam hrenovke bez mesa, dječju hranu bez povrća, jogurte s više šećera i manje voća, Nutellu s manje mlijeka… a neki proizvodi su skuplji i 110 posto!

Kada je ovakvo stanje u Hrvatskoj kakvo je tek u BiH!?

Dio stranih proizvoda koji se plasiraju na hrvatsko tržište nisu jednake kvalitete kao u Njemačkoj, pokazalo je prvo istraživanje u Hrvatskoj za 26 proizvoda koje svakodnevno konzumiraju građani “starih” i “novih” članica Europske Unije.

To je potvrdilo stav više od 80 posto građana o tome da jedu hranu lošije kvalitete. Uz to, neki od proizvoda su i značajno skuplji nego u ostatku Europe. Analiza je pokazala kako su Hipp dječja hrana od bio riže i mrkve s puretinom, Nutella, Milka čokolada s lješnjacima i Ariel prašak za pranje rublje bili skuplji, kao i lošije kvalitete. Hipp dječja hrana koja se plasira na hrvatsko tržište sadrži znatno manje povrća, a više riže.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU:

01.09.2017,Zagreb, Istrazivanje kvalitete naizgled istih proizvoda na trzistima starih i novih drzava clanica EU Snimio: Zeljko Hladika

U kašici nema krumpira i ima manje omega 3 masnih kiselina. Proizvod je, unatoč velikoj razlici, kod nas skuplji za čak 54 posto!

– Od početka smo bili smo svjesni kako je riječ o iznimno osjetljivom, ali i značajnom istraživanju. Analize su povjerene vrhunskim hrvatskim akreditiranim labaratorijima, a nakon zaprimljenih rezultata Hrvatska agencija za hranu formirala je radnu skupinu stručnjaka s kojima smo zajednički donijeli zaključke iza kojih čvrsto stojimo – rekla je ravnateljica Hrvatske agencije za hranu Andrea Gross-Bošković.

Analiza koju je provela zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan pokazalo je kako je kod više od polovine proizvoda utvrđena razlika u kvaliteti, a većina ih je bila skuplja u Hrvatskoj. Samo četiri proizvoda bila su ista u Hrvatskoj i Njemačkoj. To su Happy Day sok od naranče, Red Bull, Barilla špagete i Lenor omekšivač.

 

– Skuplje, a manje kvalitetne proizvode moguće je ‘progurati’ jedino na istočna tržišta – smatra Dijana Kladar, predsjednica potrošačkog saveza ROZP. Dodaje kako su proizvođači nepošteni jer ih u tom nepoštenju još nitko ne sankcionira.

– Europska komisija je unazad godinu dana priznala kako doista postoji taj problem. Smatram da će ona ići k tome da svi jedemo hranu jednake kvalitete, a ne samo onu koja je zdrastveno ispravna – rekla je Kladar.

Kaže kako je ovo prilika za hrvatske proizvođače jer imamo potvrdu kako jedemo lošije uvozne proizvode.

U Hrvatskoj je skuplje čak 16 od 26 proizvoda

Najveće su razlike uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta. Wudy hrenovke od pilećeg i purećeg mesa na hrvatskom tržištu, suprotno nazivu rađene su od takozvanog okoštenog mesa, koje se prema propisima EU ne smije označavati kao meso. Njemački proizvod napravljen je od pravog purećeg i pilećeg mesa, napomenula je Borzan, inicijatorica istraživanja. Wudy hrenovke su jedine od ispitanih proizvoda koje su kod nas 40 posto jeftinije nego u Njemačkoj, ali su znatno lošije kvalitete.
U Hrvatskoj je skuplje čak 16 od 26 analiziranih proizvoda. Najveća razlika je kod Pringles Original čipsa kojem je cijena više nego dvostruko veća.

Nakon njega slijedi Colgate pasta za zube. Ipak, dobra vijest je što kod tih proizvoda nema razlike u kvaliteti. Isplivao je i jedan koji je na našem tržištu bolji. Radi se o Haribo Happy Cola gumenim bombonima. Oni iz Njemačke imaju znatno veću količinu šećera, a u Hrvatskoj su to i više naplatili.

– Ako gledamo da su neki proizvedeni u istim tvornicama, a razlikuju se na različitim tržištima, to vuče na zaključak da u istoj tvornici postoje dvije proizvodne linije. Svatko tko se razumije u proizvodnju zna da je to izuzetno skupo. Ako proizvođač osjeti da ima interes i da će svejedno zaraditi, onda će uložiti u dvije proizvodne linije. Tako će plasirati manje kvalitetan i jeftiniji proizvod – objasnila je Borzan i dodala kako se doima da se hrana planski proizvodi za zapad i istok Europe.

Kladar je naglasila kako Udruge potrošača već godinama upozoravaju na taj problem. Dodala je kako su Hrvati i svjesni te slabije kvalitete.

Slična istraživanja provedena su dosad u Slovačkoj i Češkoj, no za razliku od njih u hrvatskom je dio uzorka rezerviran i za deterdžente jer su se na njih žalili potrošači. Pokazalo se da 64 posto građana smatra da su sredstva za pranje i čišćenje kvalitetnija na tržištu zapadne Europe.

Velike razlike pronašli su kod Ariel Vollwaschmittel deterdženta za pranje rublja. Njemački deterdžent ima višu učinkovitost pri nižoj temperaturi (40 stupnjeva). I taj proizvod je kod nas skuplji 25 posto. Testirali su također i pastu za zube te gel za tuširanje. Proizvodi su skuplji, ali nije uočena razlika u kvaliteti.

– I ovo je istraživanje, kao i ranija, potvrdilo opravdanost stava više od 80 posto naših građana koji misle da ih multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda – zaključila je Borzan.

U Nutelli sirutka umjesto mlijeka

Nutella za Hrvatsku sadrži sirutku u prahu i manji postotak obranog mlijeka, dok u Njemačkoj ima samo obranog mlijeka. Naša je i teže maziva. Slađa je i gušća te miriše na kakao. Proizvod iz Njemačke je tamniji, maziviji i arome lješnjaka. Kod nas je 28 posto skuplja.

Wudy hrenovke – to ni po definiciji nije mlijeko

Potrošači u Hrvatskoj dovode se u zabludu jer Wudy hrenovke ne sadrže meso, nego ostatke nakon obrade koji se ni ne smiju oglašavati kao meso. Njemačke hrenovke su svjetlije i masnije.
Kod nas su 37 posto jeftinije.

Danone voćni jogurt – umjesto jagoda, još šećera!

Značajna je razlika u popisu sastojaka. Voćni jogurt iz Njemačke ima veći udio jagoda i nema navedene aditive. Jogurt na hrvatskom tržištu ima više šećera. Isti je proizvođač za oba tržišta. Razlika u cijeni je zanemariva.

Hipp riža s mrkvom i puricom – Gdje je nestao krumpir?

Kašica s njemačkog tržišta ima mrkvu i krumpir. Hrvatska od povrća sadrži samo mrkvu, a ima i veći udio riže. Naša ima i manje omega 3 masnih kiselina. Unatoč svim razlikama, proizvodi su pod istom šifrom artikla. Dječja hrana je 54 posto skuplja.

Ariel – s manje praška Nijemci peru više

Proizvod s njemačkog tržišta ima znatno veću učinkovitost pranja pri nižoj temperaturi (40 stupnjeva), dok pri 60 stupnjeva također postoji razlika, ali je manja. Za isti učinak pranja Nijemcima je potrebno manje praška. Mi koristimo više praška i peremo na višim temperaturama. Ariel se za Njemačku i Hrvatsku proizvodi u istoj tvornici. Kod nas je 24 posto skuplji.

U ovim proizvodima razlika u kvaliteti je mala

Heineken pivo – Naše je gorkije i punijeg okusa

Razlika Heineken svijetlog piva za Hrvatsku i Njemačku je vrlo mala, ovisi tek o preferencijama potrošača. Pivo iz Hrvatske je gorkije i punijeg okusa. Ne proizvode se u istoj tvornici, hrvatsko se puni u Mađarskoj,a njemačko u Njemačkoj. Svijetlo pivo skuplje je 26 posto.

Coca-Cola: Razlika je u šećerima

Coca Cola se razlikuje s obzirom na vrstu šećera koje sadrži. U Hrvatskoj je glukozno-fruktozni sirup, a u Njemačkoj saharoza. Hrvatska se proizvodi u Zagrebu, a njemačka u Berlinu. Razlika u cijeni je zanemariva.

Coca-Cola Zero: Sastavi su slični

Razlika kod Coca Cole Zero je u okusu, ali sve ovisi o preferencijama onoga koji pije. Gazirano piće proizvodi se u Zagrebu, kao i u Berlinu za njemačko tržište. Razlika u cijeni je manja od 10 posto.

Haribo bomboni su bolji kod nas

Haribo gumeni bomboni s okusom Cole jedini je proizvod koji je bolji na hrvatskom tržištu nego na njemačkom tržištu. Onaj iz Njemačke ima znatno veću količinu šećera od deklarirane vrijednosti što ne odgovara Vodiču o dopuštenim odstupanjima od deklariranih hranjivih vrijednosti. Za hrvatsko tržište bomboni se proizvode u Austriji. Kod nas je skuplji 39 posto.

Philadelphia sirni namaz – nismo informirani

Za Njemačku je na Philadelphia sirnom namazu naznačen broj obroka, kao i postotni udio hranjivih tvari u obroku. Hrvatsko tržište je zakinuto za te informacije. Skuplja 47 posto.

Maslinovo ulje Monini – Deklaracija nije dobra

Maslinovo ulje Monini za Hrvatsku nema naznačenu nutritivnu vrijednost i nije u skladu s Uredom EU o informiranju potrošača o hrani. Proizvođači za oba tržišta su isti. U Hrvatskoj je 10 posto skuplji.

Milka čokolada – više zamjena za kakao 

Za njemačko tržište Milka s lješnjacima ima jedan emulgator, a za hrvatsko dva. To su soja lecitin i E476 koji se u proizvodnji koristi kao zamjena za kakao.
 Skuplja 14 posto.

Nesquik pahuljice – Deklaracija nije u skladu s propisima

Popis sastojaka na deklaraciji Nesquika, koji se odnosi na žitarice, nije u skladu s Uredbom EU o informiranju potrošača. Za Hrvatsku se proizvode u Francuskoj. Cijena je gotovo ista.

Proizvodi kod kojih nema razlike u kvaliteti

Pringles original – Proizvod je 110 posto skuplji!

Bref power gel – Proizvod je 30 posto skuplji!

Nivea gel za tuširanje – Proizvod je 56 posto skuplji!

Colgate pasta za zube – Proizvod je 79 posto skuplji!

Happy Day naranča – Razlika u cijeni je zanemariva

Red Bull – Razlika u cijeni je zanemariva

Barilla špagete – razlika u cijeni je zanemariva

Rio Mare tunjevina – Proizvod je 46 posto skuplji!

Monte mliječni desert – Proizvod je 36 posto skuplji!

Jacobs kava – Proizvod je 29 posto skuplji!

Pepsi Cola – Proizvod je 36 posto skuplji!

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar