Probijen rok, a nije izabrana firma koja će graditi tunel Prenj

Probijen rok, a nije izabrana firma koja će graditi tunel Prenj

Iako je rok za odabir izvođača radova i dodjelu ugovora za gradnju najskupljeg objekta na autoputu u BiH, tunela Prenj, bio prosinac, to se ipak nije dogodilo. Ovaj rok je prekršen, a što je priznao i direktor Autocesta FBiH Denis Lasić u aktu poslanom Parlamentu FBiH, saznaje Fokus.ba.

Kako je naveo Lasić u odgovoru na zastupničko pitanje zastupnika Adnana Efendića “zbog nastupajućih blagdana i dekapacitiranosti Evropske banke za obnovu i razvoj u tom periodu, kao i iznimne kompleksnosti procesa, izvjesno je da će cjelokupna procedura biti okončana u prvom kvartalu 2025. godine”.

Tunel od 10,5 kilometara i 1.17 milijardi KM

“Želimo naglasiti da su naše procjene podložne promjenama i zavise od toka evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva ponuđača u procesu evaluacijskog procesa. JP Autoceste FB|H dužne su provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke koja je kreditor ovog projekta”, naveo je Lasić.

Dodao je da pripreme za izgradnju tunela Prenj, koji će biti najduži tunel u Bosni i Hercegovini, napreduju prema planu, s očekivanim početkom radova na proljeće ove godine.

Inače, tunel dužine od 10,5 kilometara čija je vrijednost procijenjena na 1,17 milijardi KM (600 milijuna eura), prema više izvora i insajderskih informacija do koje je došao Fokus, trebala bi graditi turska kompanija Cengiz Insaat. O tome tko se spominje kao favorit za gradnju ove kao i ostalih nekoliko dionica u Hercegovini još u kolovozu prošle godine pisao je Fokus.

Prema posljednjim raspoloživim informacijama, od tri turske firme koje su bile u predkvalifikacionoj fazi, dakle Cengiz Insaat, Makyol Insaat i Limak Joint Venture iz igre je ispala ova posljednja.

Kako im je potvrđeno, kompanija Limak Joint Venture nije predala financijsku ponudu tako da će se izvođač radova “birati” između Cengiza i Makyola. No, to je već riješeno.

Na linku OVDJE možete pogledati aktuelnu INFOMAPU izgradnje autoputeva i brzih prometnica u BIH i regiji.

Zanimljivo je da su obje ove firme u Turskoj osnovali zajedničku firmu pod imenom “Makyol-Kalyon-Cengiz OGG” (MKC) koja se također bavi cestogradnjom. Također, obje ove firme imaju saradnju na nekoliko dionica autoputa na području FBiH.

Pruga kod Jablanice

U posljednje vrijeme je potez Cengiza da “besplatno”, nakon što je federalna vlast demonstrirala nesposobnost, izgradi u poplavama uništenu prugu kod Jablanice, izazvao je nekoliko analiza u kojima se propituje i motiv kao i sama izvedba ovog čina odnosno zaobilaženje postupka javnih nabavki.

Tako se u analizi portala Detektor.ba postavilo jedno od pitanja “da li će Vlada Federacije dati nešto zauzvrat?”.

Nova eksplozija troškova na autoputu: Mutne radnje na dionici Poprikuše – Nemila

Ova potez se upravo desio i neposredno pred odluku Autocesta da izabere izvođača za najunosniji projekat – izgradnju tunela Prenj – gdje je upravo Cengiz Insaat favorit. Nadalje, kako smo objavili, kada je riječ o gradnji dionice Mostar Jug – Mostar Sjever u krugovima Autocesta FBiH se za favorita također spominje ova turska kompanija, koja je uveliko kao izvođač radova angažirana na dionicama Medakovo – Ozimice, te Poprikuše – Nemila.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar