Procvat jeftinih trgovina: ‘Tu možete dobiti sve, cijene su odlične, teško da mogu biti niže’

Procvat jeftinih trgovina: ‘Tu možete dobiti sve, cijene su odlične, teško da mogu biti niže’

Wilfredo Rosario redovito kupuje u trgovini lanca Family Dollar. Ona je smještena ispod zapuštenog željezničkog nadvožnjaka, sasvim blizu stana ovog 35-godišnjaka u četvrti South Bronxu u New Yorku. Ona spada u najsiromašnije izborne okruge ove metropole i Rosario si ništa drugo niti ne može priuštiti: 

"Kad bi ova trgovina zatvorila, to bi me gadno pogodilo. Mene i moju obitelj bi to skupo stajalo." 

Iako i u Europi ima sve više lanaca koji nude izuzetno jeftino robu koja kvalitetom onda i odgovara tako niskoj cijeni, u Sjedinjenim Američkim Državama postoje već odavno čitavi lanci takvih trgovina, piše Deutsche Welle. 

''Jeftinih trgovina ima otkako ljudi žive u gradovima", objašnjava nam profesor za povijest ekonomije na sveučilištu Cornell, Louis Hyman

 

Od igle do lokomotive

"Takve trgovine 'sve po dolar' su se u SAD-u pojavile u pedesetima i šezdesetima godinama prošlog stoljeća. Novina je bila da to više nisu bile male obiteljske prodavaonice u kojima se moglo kupiti 'od igle do lokomotive', nego da su ovisile o opskrbnih lanaca u čitavoj Americi koji su kasnije postali globalni igrači" 

Tako, na primjer, američki lanac Dollar Tree oko 40 posto svoje robe naručuje iz Kine, objašnjava Hyman. 

Makar su im izvori podjednaki, te prodavaonice se trude nuditi različitu robu. Tako Dollar Tree doista nudi samo robu koja košta dolar i čak manje, ali ponuda seže od jeftinog plastičnog posuđa pa do baterija i sitnica za domaćinstvo. Makar su im izvori podjednaki, te prodavaonice se trude nuditi različitu robu. Za razliku od njega lanac Family Dollar je drugačiji: on prodaje prehrambene proizvode, ali i higijenske proizvode i čak lijekove za koje ne treba liječnički recept. 

Taj trgovački koncept funkcionira odlično, što nam potvrđuje i njegova redovita mušterija,Wilfredo Rosario

"Tamo možete dobiti sve, cijene su odlične, teško da mogu biti niže. A povrh toga, možete plaćati i bonovima za hranu koje dobivamo kao socijalnu pomoć." 
 

Bogati još bogatiji, a siromašni…

Gotovo je apsurdno da zapravo ovakve trgovine za najsiromašnije čine upravo one najbogatije – još bogatijima. To se pokazalo i za nedavne krize tržišta nekretnina u Americi, objašnjava nam profesor Hyman. 

"Dok su vrijednosti svih dionica i vrijednosnica u recesiji padale u bezdan, vrijednosti dionica ovakvih trgovina 'sve za dolar' su vrtoglavo rasle. Jer Amerikanci su negdje morali kupovati i to su investitori brzo vidjeli." 

danas.hr

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar