Profesionalni vozači iz BiH masovno odlaze, tko će voziti robu i ljude
Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine upozorava da BiH sve teže zadržava profesionalne vozače zbog restriktivnih pravila Europske unije i dugih zadržavanja na granicama. Ističu kako se dva ključna problema – ograničenje boravka vozača u EU na maksimalno 90 dana unutar 180 dana i sve duži zastoji na graničnim prijelazima – još uvijek ne rješavaju sustavno.
Iz VTK BiH poručuju da posljedice nisu samo povremeni slučajevi vraćanja i kažnjavanja vozača na granicama EU, nego sve češće i njihove deportacije. Zbog toga domaće prijevozničke tvrtke bilježe ozbiljan manjak vozača, a promocijske kampanje nisu dovoljne da bi se taj trend zaustavio.
Na terenu je sve očitiji nedostatak vozača, a to potvrđuju i učestale izjave prijevoznika kako ne mogu pronaći dovoljan broj zaposlenika
Domaći prijevoznici prevoze većinu robe, putnika i sirovina u BiH jer strani prijevoznici, zbog infrastrukture i gužvi, izbjegavaju naše tržište. To stvara dodatni pritisak – BiH riskira da ne može odgovoriti na vlastite logističke potrebe.
Posebno su traženi vozači s ADR licencom, za prijevoz opasnih tvari, kojih također nedostaje. Regulacija tog segmenta još uvijek je rascjepkana po entitetima, bez jedinstvenog državnog zakona, iako se godinama pokušava uvesti minimum zajedničkih pravila.