Programi prekvalifikacije i dokvalifikacije radnika daju rezultate

Programi prekvalifikacije i dokvalifikacije radnika daju rezultate

Direktor Udruženja poslodavaca FBiH Mario Nenadić ocijenio je da dosadašnji programi prekvalifikacije i dokvalifikacije radnika na tržištu daju određene rezultate.

On, pak, ukazuje i da poslodavci očekuju da ih kroz odobrene projekte vlasti više uključuju u te programe. Prema riječima Nenadića, brojni su poslodavci osposobljeni te imaju odobrenja nadležnih pružati praktičnu obuku u sustavu prekvalifikacija, slijedom čega bi bilo potpuno svrsishodno da se obuke, posebne one za poznatog poslodavaca, obavljaju kod poslodavaca.

– S obzirom da sustav obrazovanja ne prati ili nedovoljno prati potrebe tržišta rada, poslodavci kontinuirano ukazuju na značaj ovog pitanja i potiču aktivnosti na prilagodbi osposobljenosti radnika realnim potrebama na tržištu rada, naveo je Nenadić, koji smatra da je to jedna od mjera koja će doprinijeti i zaustavljanju odlaska mladih iz BiH u države čiji javni sustavi brže reagiraju i omogućavaju bolju prilagodbu realnim potrebama i promjenama na tržištu rada uzrokovanim i geopolitičkim, pandemijskim i tržišnim promjenama te krizama posljednjih godina.

Nenadić poručuje i da Udruženje poslodavaca u FBiH inzistira na boljoj koordinaciji i ekonomsko-socijalnom dijalogu vlasti, poslodavaca i sindikata kako bi se realnije sagledalo ukupne okolnosti i unaprijedilo uvjete za izrade, pored ostalih, i programa prekvalifikacija i dokvalifikacija.

Nadalje je ukazao da dosadašnja praksa pokazuje da, zbog nepostojanja takvog dijaloga i dobro usuglašenih projekata, ta sustavna mjera ne daje rezultate jer se dešava da i prekvalificirani i dokvalificirani radnici napuštaju zemlju u potrazi za boljim rješenjima.

Nenadić napominje da Udruženje poslodavaca u FBiH, iako često inicira aktivnosti koje će omogućiti i unaprijediti sustav prekvalifikacija i dokvalifikacija radnika sukladno potrebama tržišta, ne vodi evidencije o ukupnom broju prekvalificiranih radnika u FBiH.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing