Provjerite znanje: 16 pravila koje treba znati svaki vozač

Provjerite znanje: 16 pravila koje treba znati svaki vozač

Niske temperature te snijeg i led na kolniku ovih dana predstavlja velik problem vozačima u većem dijelu zemlje. Budući da zimske gume nisu dovoljan jamac sigurnosti na zaleđenim cestama, u HAK-u smo potražili savjete kako unatoč lošim uvjetima na cesti sigurno i sretno stići od točke A do točke B.

Prije no što uopće krenete na kolnik prekriven snijegom i ledom bitno je napraviti neke predradnje koje će nam znatno olakšati život u zimskim mjesecima, posebice ako vaše vozilo nije redovno servisirano. 

Evo što nam preporučuju iz HAK-a:

1. Ako je tijekom ljetne sezone, iz bilo kojih razloga dolijevana voda u sustav hlađenja motora, nužno je prekontrolirati gustoću rashladne tekućine i njezinu otpornost na niske temperature. Neadekvatna razina otpornosti tekućine na niske temperature, može dovesti do velikih i skupih oštećenja motora vozila.

2. Tekućinu za pranje vjetrobranskog ili stražnjeg stakla vozila, treba zamijeniti zimskom verzijom. Neadekvatna tekućina zbog smrzavanja smanjuje vidljivost i dovodi do oštećenja komponenti za ispiranje stakala.

3. Da bi se izbjeglo zaleđivanje sustava goriva, posebice kod starijih vozila, poželjno je prekontrolirati ima li u spremniku nakupina vode nastale kondenzacijom u ljetnim mjesecima.

4. Zbog nakupina vode zamijeniti filtere za gorivo, neovisno o vrsti goriva koja se koriste. Problemi sa zaleđivanjem dovoda goriva jednako pogađaju vozila sa benzinskim i dieselskim motorima.

5. Za uspješan start dieselskog motora potrebno je provjeriti ispravnost grijaćih svjećica vozila, posebice kod starijih vozila koja se neredovito servisiraju.

6. Neredovito servisiranje benzinaca dovodi do istrošenosti svjećica za paljenje iskre. Stoga je potrebna kontrola svjećica.

7. Specifičnost benzinskih motora je problem s vlagom koja (ovisno o vozilu), dovodi do proboja visokonaponskih kablova. Zato je potrebno kablove zaštiti sredstvom za sprječavanje vlage.

8. Iz prakse službe 'pomoći na cesti' akumulatori vozila su jedan od najčešćih razloga otkazivanja starta motora.

Ovaj je problem posebno izražen u prvom naletu niskih temperatura. Poželjno je prije nastupa niskih temperatura ispitati ispravnost akumulatora vozila.

Hrvatskim zakonima propisano je obvezno korištenje zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine. Upravo ova zakonska odredba ukazuje na činjenicu da nam zimske gume nisu potrebne samo kad padne snijeg već i kad padnu temperature.

Zbog smjese od koje su izrađene, zimske gume su elastičnije i bolje prianjaju pri niskim temperaturama od ljetnih.

'Nije potrebno zagrijati auto prije vožnje'

Iako je rašireno vjerovanje da motor prije kretanja na cestu potrebno zagrijati u praznom hodu, stručnjaci iz HAK-a kažu drugačije.

Motor se zapravo najsporije zagrijava u praznom hodu te stručnjaci preporučuju da to činimo maksimalno 30 sekundi ne bi li ulje dospjelo do svih pokretnih dijelova nakon čega valja krenuti i pustiti da se motor zagrije na radnu temperaturu u vožnji. 

1. Ne kretati na put bez propisane zimske opreme koja je obavezna i nakon uvođenja zimskih uvjeta na ostalim državnim, županijskim i lokalnim cestama.

2. Prilagodite brzinu vožnje trenutnim uvjetima na cesti. Sigurna brzina vožnje u uvjetima snijega, leda ili magle niža je od najveće dopuštene brzine na toj dionici.

3. Držite sigurnu udaljenost od vozila ispred vas. Da biste mogli na vrijeme reagirati na iznenadne situacije potrebno je povećati razmak od vozila ispred vas.

4. Izbjegavajte naglo kočenje. Kočite što manjom silom kočenja i postepeno, kako bi spriječili proklizavanje kotača.

5. Nemojte raditi nagle pokrete (trzaje) upravljačem, jer može doći do zanošenja vozila.

6. Pri pokretanju vozila na snijegu lagano otpuštajte papučicu kvačila i postepeno dodajte gas. Ukoliko dođe do proklizavanja oduzmite gas.

7. Pri vožnji na nizbrdici, ukoliko je kolnik pod snijegom ili ledom, na vrijeme ubacite u niži stupanj prijenosa, kako bi kočili motorom i što manje koristili kočnice.

8. Posebno oprezno voziti preko mostova i vijadukata.
dnevnik.hr

 

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar