PSIHOLOŠKI PROFIL: Zašto odbijamo nositi maske

PSIHOLOŠKI PROFIL: Zašto odbijamo nositi maske

Psiholog Ivan Modrušan komentirao je zašto usprkos preporukama jedan broj ljudi odbija maske usprkos preporukama i obvezi. Brojna istraživanja pokazuju da bi nošenje maski moglo donekle obuzdati drugi val širenja koronavirusa i preporuke su stručnjaka da ih ljudi nose. No, postoji određeni krug ljudi koji to odbija.
“Ono što sam primijetio da se većina ljudi “folira”. Naime, nose masku na bradi te im ona ne prekriva ni nos niti usta. Naravno treba shvatiti da ljudima koji rade osam sati nije lako cijelo to vrijeme nositi masku, moraju komunicirati s drugima, vruće je i mnogima bi i nakon nekog vremena ponestalo zraka i postalo im vjerujem mučno. Tako da je to kod mnogih samo foliranje, a ne zaštita, ali opet vjerujem da ima neki psihološki efekt.”, kazao je za RTL Danas.
“No, mislim da su i stručnjaci svjesni da nošenje maski, ovih jednokratnih, cijeli radni dan predstavlja ozbiljni problem. Naravno postoji uski krug koji ih odbija nositi i rekao bih da je to stvar karaktera.” Na pitanje imaju li ti ljudi problema s autoritetima, jesu li pomalo narcisoidni, i je li riječ o buntovnim osobama sklonijim sukobima kaže: “Složio bih se s vama, vjerujem da je riječ o ljudima koji vole prkositi, koji i inače odbijaju autoritete i misle tko su oni da meni netko nešto naređuje.
Da vjerojatno je riječ o ljudima koji su i inače skloniji sukobima pa i ovo koriste kao priliku za sukob.” Jesu li po pitanju nenošenja maski mlađe generacije puno opuštenije i leži li razlog u tome što su uvjerene da korona njima ne može ništa? “Jasno je da se životni stil mlađe i starije populacije bitno razlikuje.
Mlađima ovakve stvari teže padaju i to je sasvim razumljivo. Socijalna dimenzija njima je najvažnija, važno im je družiti se, izaći van, plesati i ljubiti se i naravno kada im netko zabrani ono što je njima najvažnije naravno da im to teško pada.”, kazao je Modrušan.

Izvor: vecernji.ba

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing