• Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.
  • Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.

Razgovor s povodom: Iva Novaković, učenica generacije Srednje škole Prozor školske 2019./2020.

Moja poruka mladim ljudima je da budu uporni i marljivi čim god se bavili i o čemu god sanjali. Svatko od nas ima vlastiti talent i šteta je da to ne iskoristimo. U školi su me najviše radovala svakodnevna druženja s kolegama. Ono kad točno znate gdje tko sjedi i u kakvom položaju, tko kakav sendvič jede i sl. Radovalo me naše zajedničko ponavljanje pred testove kad bismo svi jedni drugima poželjeli sreću.

 

Iva Novaković iz Jaklića u općini Prozor-Rama učenica je generacije u Srednjoj školi Prozor školske 2019./2020. godine. Svoje srednjoškolsko obrazovanje započela je u rujnu 2016. godine, a završila u svibnju 2020. u vrijeme pandemije koronavirusa.

Tijekom obrazovanja u općoj gimnaziji postigla je sve odlične ocjene. To je vedra i samozatajna učenica koja u slobodno vrijeme čita, sluša glazbu, obožava filmove kao i pub kvizove na kojima sudjeluje s prijateljima. Svaka njezina riječ je odmjerena i ima svoje mjesto. U razredu koji je četvrtu godinu obrazovanja  ostvario uspjeh s ocjenom 5,0 bila je motor koji je učenje uvijek podizao na višu razinu. Nije se iskazala samo kao izvrsna učenica, nego i voditeljica što je pokazala tijekom učeničke priredbe  u povodu Valentinova 14. veljače 2020. godine.

Tijekom srednjoškolskog obrazovanja sudjelovala je na županijskim natjecanjima iz fizike (2019. god. II. mjesto), županijskim (2017. godine III. mjesto) i federalnim natjecanjima iz matematike. Prošle godine osvojila je  V. mjesto na federalnom natjecanju iz matematike te se tako plasirala na državno natjecanje. Tko zna kakav bi uspjeh postigla ove godine da nije bilo prekida nastave i ne mogućnosti održavanja natjecanja? Sigurno neko od prva tri mjesta.

Pročitajte neka Ivina razmišljanja.

 

Kratki osvrt na srednjoškolsko obrazovanje?

Za razliku od mnogih koji su gimnaziju odabrali samo zato što nisu imali konkretne planove za budućnost, ja sam ju baš iz tog razloga i odabrala. Smatrala sam da će mi biti najbolja podloga za fakultet, budući da sam oduvijek znala što želim studirati. U te četiri godine upoznala sam mnoge profesore koji su se trudili prenijeti svoje znanje i na tome sam im iskreno zahvalna. Pored profesora, posebnu vezu ostvarila sam i sa svojim kolegama i nadam se da će ta prijateljstva potrajati. 

Što bi promijenila u sustavu obrazovanja da imaš mogućnost?

Da imam mogućnost, u našem obrazovnom sustavu najprije bih promijenila odnos učenik – profesor. Kod nas se još uvijek smatra da je profesorova zadnja te učenik ostaje „podčinjen“, iako je možda u pravu. Odnos između učenika i profesora mora se graditi na prijateljstvu jer je škola i odgojna ustanova. Djeca se ne bi smjela tresti pred profesorom prilikom ispitivanja. To je iznimno loše za zdravlje, a svi znamo da je ono  najvažnije. Smatram da naš sustav od učenika traži da znaju o svemu pomalo, a ništa zapravo. Online nastava pokazala je da naš sustav čak i u ovako teškim životnim okolnostima donosi dodatni stres ne samo učenicima, nego i profesorima. Ono što je također izašlo na vidjelo je činjenica da se velik broj učenika i profesora nažalost ne zna služiti osnovama tehnologije. Sramota je da u 21. st. informatiku imamo samo u I. razredu opće gimnazije, a neke druge predmete kroz cijelo obrazovanje. Informatika mora biti obvezni predmet, a što se tiče ostalih predmeta, njih treba reducirati te pustiti učenike da prilikom upisa u srednju školu biraju one predmete koji ih zanimaju. Pored toga, nedostaje prakse u nastavi. Bilo bi puno bolje kad bismo imali kabinete opremljene adekvatnom opremom (npr. za kemiju i fiziku). No, i za učenike bih uvela oštrije mjere glede bilo kakvih prekršaja jer disciplina otvara put za uspjeh.

Koje su te stvari najviše radovale u školi?

U školi su me najviše radovala svakodnevna druženja s kolegama. Ono kad točno znate gdje tko sjedi i u kakvom položaju, tko kakav sendvič jede i sl. Radovalo me naše zajedničko ponavljanje pred testove kad bismo svi jedni drugima poželjeli sreću. Posebno je zanimljivo bilo kad bi se došlo do izostanaka na satu razrednika. Radovalo me i kad bismo na satima  pokrenuli neku raspravu i podijelili se u grupe te bismo onda cijeli dan ostali posvađani i sutradan sve to opet brzo zaboravili.

Želiš studirati u Republici Hrvatskoj? Zašto tamo i koje fakultete si prijavila, te koji je tvoj prvi izbor?

Želim studirati u Republici Hrvatskoj jer smatram da su tamošnja sveučilišta iznimno kvalitetna i pružaju odličnu pozadinu za kasnije zaposlenje. Moj prvi izbor je Farmaceutsko – biokemijski fakultet u Zagrebu, a također sam prijavila i molekularnu biologiju, medicinsku biokemiju i labaratorijsku dijagnostiku te mnoge druge.

Kada završiš fakultet gdje bi željela raditi i bi li svoja neka znanja primjenila u Rami?

Kada završim fakultet željela bih raditi u RH te u drugim zemljama EU. Ne vidim toliko primjenu svojih znanja u Rami, ali nikad ne reci nikad.

Poruka učenicima i mladima?

Moja poruka mladim ljudima je da budu uporni i marljivi čim god se bavili i o čemu god sanjali. Svatko od nas ima vlastiti talent i šteta je da to ne iskoristimo. Također, pozivam mlade ljude da ne budu pasivni promatrači, nego da zauzmu kritički stav kako bismo stvorili bolje i zdravije društvo. No, ne zaboravimo naći vremena i za smijeh i zabavu, te čuvati i vlastito zdravlje, pogotovo u ovim vremenima.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar