SVI SLAVE OSIM MJEŠTANA: Danas se spaja most “Cetina” u Omišu
Most Cetina bit će spojen u četvrtak nakon čega slijedi nastavak radova vrijednih 23,16 milijuna eura (bez PDV-a), a izgradnjom mosta i obilaznice prometno će se rasteretiti gradska jezgra Omiša.
Most je duljine 224,45 metra i izvodi se u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije.
Tijekom spajanja činilo se da graditelji nisu bili precizni i da most neće u svome središtu biti dobro spojen, jer njegovi krajevi koji su izlazili iz dvaju tunela nisu bili na istoj visini, ali riječ je zapravo o posebnoj tehnici gradnje i spajanja konstrukcije, kod koje je to i predviđeno, prenosi Hina.
Vrijednost radova je 23,16 milijuna eura (bez PDV-a), a riječ je o projektu čija će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenju gužve
Prvi dio dionice Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš dug je 2800 metara, u što je uključen i spoj na Jadransku magistralu, a izrada glavnih projekata je u tijeku.
Tijekom ove godine planira se ishođenje građevinske dozvole, a u planu nabave za 2023. planirano je pokretanje postupka javne nabave za izgradnju i nadzor. Drugi dio dionice je od Dugog Rata prema mostu Cetina.
Most je treći dio dionice, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana.
Nevjerojatni most u kanjonu Cetine na kojem rade inženjeri i radnici iz Rame
Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8.
Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen ove godine.
Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi rat – Omiš.
Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš je jedna od faza tog projekta.
Investicija je na procijenjena na 2,44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 kilometara.
Svi slave osim mještana
Dok se priprema fešta, javljaju se nove brige malo dalje u Tugarama, kroz koje će ići promet nakon otvaranja mosta, javlja Dalmacija danas.
Naime, kako upozorava Ante Petričević iz tamošnjeg mjesnog odbora: ”Svi su sretni, svi slave osim nas. Nama se sprema veliki problem – cesta prolazi kroz dvorišta, 10 metara iza djeca čekaju autobus, nema nogostupa. Nama se sprema zlo i naopako.”
Pokrenuta je i peticija, objašnjava: ”Tražimo hitno brzu projektnu dokumentaciju, a dotad na kritičnim točkama gdje smo sada i na mostu barem kamere i svjetlosnu signalizaciju.”
Iz Županijske uprave za ceste najavljuju završetak uređenja ceste za tri godine, što je stanovnicima omiškog zaleđa prekasno.