Sve uspješnije uklanjanje govora mržnje s interneta
Društvene mreže poput Facebooka, Twittera, Youtubea sve uspješnije uklanjaju govor mržnje koji im je prijavljen, objavila je u petak Europska komisija.
Komisija je objavila treće izvješće o poštivanju Kodeksa postupanja za borbu protiv govora mržnje na internetu.
Na inicijativu Komisije, četiri velika IT poduzeća (Facebook, Microsoft, Twitter i Youtube) u svibnju 2016. predstavili su Kodeks postupanja za borbu protiv nezakonitoga govora mržnje na internetu, kao odgovor na širenje rasističkog i ksenofobnog govora mržnje na internetu.
U tom su kodeksu obećali da će razmotriti svaku prijavu govora mržnje na internetu u roku od 24 sata.
Instagram i Google+ u petak su objavili da se pridružuju Kodeksu postupanja, što će dodatno proširiti broj uključenih aktera.
U izvješću koje su pripremile nevladine organizacije i javna tijela, kaže se da društvene mreže u prosjeku razmotre 81 posto prijavljenih slučajeva govora mržnje, dok je u prethodnom izvješću iz svibnja 2017. taj postotak bio znatno niži, 51 posto.
U prosjeku društvene mreže uklonile su 70 posto govora mržnje koji im je prijavljen, a prema izvješću iz svibnja 2017. bilo je uklonjeno u prosjeku 59,2 posto prijaveljnih slučajeva.
Facebook razmotri pritužbe u manje od 24 sata u 89,3 posto slučajeva, Youtube u 62,7 posto i Twitter u 80,2 posto slučajeva.
Dobri rezultati ovakvog, dobrovoljnog pristupa, čini manje vjerojatnim da će Komisija ići sa zakonskim prijedlogom zabrane govora mržnje.
Povjerenica za pravosuđe Vera Jourova rekla je da ne podržava zakon koji je ove godine donijela Njemačka, prema kojemu IT poduzeća mogu platiti kaznu u visini do 50 milijuna eura ako dovoljno brzo ne uklone govor mržnje.
“Potvrđuje se da je Kodeks postupanja vrijedan alat za brzo i učinkovito suzbijanje nezakonitog sadržaja. To pokazuje da se čvrstom suradnjom tehnoloških poduzeća, civilnog društva i kreatora politika mogu postići rezultati i istovremeno sačuvati sloboda govora”, rekla je povjerenica Jourova.
“Očekujem da će IT poduzeća pokazati jednaku odlučnost u rješavanju drugih važnih pitanja, kao što su borba protiv terorizma ili nepovoljni uvjeti za njihove korisnike”, dodala je
(Hina)