Hrvatska počinje gradnju Pelješkog mosta, Sarajevo zatečeno

Hrvatska počinje gradnju Pelješkog mosta, Sarajevo zatečeno

PELJEŠAC – Nakon dugogodišnjeg razdoblja neizvjesnosti i nepoznanica, tijekom kojeg su splasnula i velika očekivanja, ali i strasti na relaciji Sarajevo-Zagreb, danas je konačno potvrđeno kako je Pelješki most ocijenjen u studiji izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Republike Hrvatske kao najbolje rješenje i sigurno će se graditi. Vijest je prvi prenio predsjednik Vlade Hrvatske Zoran Milanović, kazavši kako su u pravu kada kažu da će biti mosta te da će gradnja početi vrlo brzo, a sama procedura biti dovedena do kraja u zadnjem kvartalu ove godine.

-S punom odgovornošću možemo reći da smo ovaj postupak doveli do samog početka njegovog izvođenja. Sve kasnije bit će lakše, izjavio je Milanović, naglasivši kako se Vlada nije razmetala obećanjima i potpisivala ugovore za koje nije osiguran novac.

A odluka o gradnji ipak nije donesena preko noći niti u potpunosti neopterećeno; naime čekao se signal iz Europske unije, pri čemu i sam Milanović priznaje kako je most odabran od onih koji u Europi o tome odlučuju, kao najbolja opcija od nekoliko koliko su ponuđene. Značaj projekta ogleda se pak u činjenici kako Pelješki most nije samo građevinski, nego i politički projekt spajanja razdvojenih područja Hrvatske i EU-a.

-No, u temelju svega je želja da se Hrvatska spoji i da se više ne mora do Dubrovnika putovati preko teritorija druge, susjedne i prijateljske države u kojoj živi puno Hrvata, ali druge države, koja nažalost još dugo neće postati članica EU-a, kaže Milanović.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izvijestio je da je u studiji izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Hrvatske koju je izradio konzorcij TFP, najboljom opcijom ocijenjena gradnja Pelješkog mosta te da je most pogodan za financiranje iz EU-ovih fondova. Sami natječaj biti će raspisan u zadnjem kvartalu ove godine, pri čemu se procjenjuje kako će gradnja koštati oko 1,55 milijardi kuna (uz pristupne ceste cijena raste na 2,8 milojardi) dok bi sve trebalo biti gotovo za 3 godine. Pritom, 85 posto radova moći će biti sufinancirano iz eurofondova.

Ova odluka sigurno će izazvati reakcije u BiH, a pogotovo onih snaga koje traže rješavanje graničnog pitanja na moru prije bilo kakve gradnje. Za sada takve reakcije nema, iako je za očekivati kako će se vrlo brzo oglasiti iz Pomorskog društva BiH, a onda eventualno i iz državnih institucija i pojedinih stranaka.

Iz Vijeća ministara, tj. prošlog saziva, pak poručivali su kako Hrvatska ima pravo graditi most na svom teritoriju, ali poštujući prava BiH, u prvom redu Konvenciju Ujedinjenih naroda o pravu mora, kao i, naravno, razgraničenja dvije države na moru. Takav stav su iznijeli tadašnji predsjedatelj Vijeća ministara BiH Vjekoslav Bevanda i bivši ministar vanjskih poslova te zemlje Zlatko Lagumdžija, te on ostaje i dalje na snazi.
dnevno.ba

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar