Jablanica na nogama zbog izgradnje autoceste
Nova trasa znači gospodarsku, prometnu, ali dugoročno, i životnu izoliranost.
Parlament Federacije usvojio je ovaj tjedan izmjene trase autoceste kroz Hercegovinu. I dok su u Federalnom ministarstvu prostornog uređenja isticali da su izmjene, koje se odnose na dionicu Konjic (petlja Ovčari) – Mostar Sjever jeftinije i bolje rješenje, jer se izgradnjom tunela Prenj trasa autoputa krati za 18 kilometara, u općini Jablanica sve je na nogama. Priključak je pomjeren prema Konjicu, što općinu Jablanica, kažu u lokalnoj zajednici, izolira prometno i gospodarski. Prvotni plan je bio da će Jablanica priključak na autocestu imati u mjestu Glogošnica,samo nekoliko kilometara nizvodno od Jablanice. Tako je predviđeno i općinskim prostornim planom kojim su, uz priključak, planirane i 3 poduzetničke zone. Novim izmjenama prostornog plana sve je palo u vodu, piše Federalna.ba.
”Mi smo to inzistirali i u županiji i sasvim je logično da ono što lokalne zajednice donesu i usvoje da se to uzme u obzir i u tom pravcu mislim da su zaobišli u najvećoj mogućoj mjeri Zakon o prostornom uređenju Federacije BiH”, tvrdi Salem Dedić, načelnik Općine Jablanica. Jablaničani će se na autocestu kako sada stvari stoje, moći priključiti tek u Konjicu ili, pak, južno, u Mostaru. Za stanovnike te, ali i 8 općina koje gravitiraju tom području, potpuno neprihvatljivo. Nova trasa znači, kažu, gospodarsku, prometnu, ali dugoročno, i životnu izoliranost. Dedić podsjeća kako tu živi 300 tisuća stanovnika i da se ne može zaustaviti razvoj općina koje gravitiraju ovom području. U rekordnom roku prikupljeno je više od 6.000 potpisa Jablaničana koji se protive izmjenama. Uskoro će im se pridružiti i ostale općine čime dižu glas protiv, kako su kazali, getoizacije ovog dijela Hercegovine. U Općini Jablanica ističu da od borbe neće odustati. Svoja su prava spremni ostvariti i sudskim putem, te će, najavljuju, ako bude trebalo, tražiti zaštitu Ustavnoga suda.