Javni Poziv

Javni Poziv

 
EKOLOŠKA UDRUGA POLJOPRIVREDNIH
                                 I
PREHRAMBENIH PROIZVOĐAČA „EKO PLOD“
—————————————————————-
UL. K. Tomislava bb.
88440 Prozor-Rama, tel: 063/361-857
 
 
                                                                                           JAVNI POZIV
                                                                                      na poslovnu suradnju
                                                                                             OPG-ovima
                                                                  EKOLOŠKA UDRUGA POLJOPRIVREDNIH
                                                                            I PREHRAMBENIH PROIZVOĐAČA
                                                                                          EKO PLOD
                                                                          uz podršku Općine Prozor-Rama
              poziva sve zainteresirane koji se bave ili se namjeravaju baviti ekološkom proizvodnjom voća i povrća

 

3.  SAŽETAK PROJEKTA

 
 

Općina Prozor-Rama ima sve predispozicije za proizvodnju ekološke odnosno organske hrane:

– mala usitnjena obiteljska gospodarstva
– sačuvana zemlja i okoliš od kemijskih tretiranja
– korištenja stajskog đubriva
– nema u blizini zagađivača velikog obima

Uzimajući u obzir gore navedeno udruga Eko-plod je pripremio projekat certifikacije za 10 OPG+.
10 OPG +  je naziv zbog toga što bi u prvoj fazi bilo obuhvaćeno 10 obiteljskih gospodarstava sa cijelog  prostora općine, a u kasnijim fazama (+ plus) veći broj.

Projekat bi se sastojao od tri faze:
 
U prvoj fazi bi bilo odabrano 10 OPG koji imaju proizvodnju približno prikazanoj kao u tabeli br.1

Iz tabele je vidljivo da bi OPG-ovi trebali biti mješoviti što znači uobičajno „Ramsko domaćinstvo“ gdje je zastupljeno voćarstvo,povrćarstvo te animalna proizvodnja.

Certifikacija traje 2-3 godine (period konverzije).

U ovoj fazi bilo bi odabrano 10 OPG koji bi imali približne karakteristike odnosno strukturu kao u tabeli i ušli bi u proces certifikacije.

Da bi zainteresirali iste da se uključe u proces certifikacije potrebno je:

– održati obuku o ekološkoj proizvodnji
– donijeti odluku o poticajima za takva gospodarstva
– održati sastanak i prezentirati drugu i treću fazu projekta
– OPG-ovima omogućiti subvenciju kamata koji se kreditno zaduže, a da bi postigli strukturu približnu kao u tabeli br.1.
– dogovoriti sa mikrokreditnim organizacijama kredite odnosno kontakt i pristup onima koji budu zainteresirani.
– prilikom odabira OPG-ova ciljana grupa bi trebali biti razvojačeni branitelji i invalidi domovinskog rata koji se bave poljoprivredom odnosno proizvodnjom zdrave hrane.

Certifikaciju bi radio tim udruge „Eko-plod“ u suradnji sa „OK“ kontrolom (certifikacijska kuća-Sarajevo).
Tim već posjeduje znanja u vezi certifikacije.

U ovoj fazi Eko-plod bio bi zadužen da ostvari kontakt sa pojedinim otkupljivačima zdrave hrane (veliki trgovački centri,trgovine zdrave hrane i sl.).
 
 
Tabela br.1.
 

kategorije vrsta proizvoda količina
STOČARSTVO Krave 2
  Ovce 20-30
  Koze 5-10
  Kokoši 10-15
  Pčele < 15 KOŠNICA

 

POVRĆE Krompir 300-400 kg
  Cikla 20-30kg
  Mrkva 10-15kg
  Luk bijeli 100-300kg
  Luk crveni 10-15kg
  Kupus 100-200kg
VOĆE Koštunjičavo voće
  Jagodičasto voće

 
Tabela je prikaz OPG-a koji postoji na prostoru općine i to OPG bi trebalo biti jezgra projekta.
 
U drugoj fazi projekta cilj je povećati broj OPG koji bi sudjelovali u certifikaciji,a time i u proizvodnji zdrave hrane.

– ostvarit preuzimanje odnosno prodaju proizvoda kao i potrebne količine.
– vidjeti šta je potrebno tržištu
– naći skladišni prostor prema potrebi otkupa
– prostor opremiti objektom za hlađenje.
 
Trećom fazom bi išli na preradu određeni proizvoda kao i pakovanje. Za drugu i treću fazu potrebno je uraditi poseban elaborat pod uvjetom da se uspješno realizuje prva faza.
 
 
 
S Poštovanjem !
 

                                                                                   Predsjednik udruge
                                                                                                    Marko Markešić       

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing