• Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama
  • Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama
  • Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama
  • Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama
  • Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama

Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama

Zar nije ljepše Mariju Magdalenu zamišljati kao razuzdanu, pohotnu i živahnu bludnicu negoli kao skromnu i poslušnu sveticu? Ali nije bilo tako.

Piše: prof. dr. sc. Ivan Markešić, sociolog religije

 

Veliku pažnju javnosti izazvalo je nedavno pojavljivanje knjige “Une bible des femmes“, Biblije (viđene očima) ženâ (kod nas naslovljena kao Ženska Biblija), zbirke tekstova u kojima autorice, protestantske i katoličke teologinje, nastoje dati svoje žensko, a time zacijelo i sasvim drukčije viđenje biblijskih tekstova te novim interpretacijama ulogâ biblijskih žena, koje su prikazane po volji muškaraca – osloboditi od petrificiranih stereotipa.

Zapravo, željele su pokazati da Biblija sadrži potencijal za oslobađanje žene od drugorazrednosti i podređenosti u društvu i Crkvi i da način na koji je Isus pristupao ženama uopće nije bio patrijarhalan. U odnosu na stavove prema ženama nekih naših teologa koji, kao npr. uvaženi teolog prof. dr. sc. Ivica Raguž, k tomu još i dekan KBF-a (!) u Đakovu, u 21. stoljeću zastupaju tezu da je žena i danas neposlušna jer “ne želi prihvatiti da je ona od Adama, a ne Adam od nje, da je ona drugotna, a muškarac prvotan”, Isus iz Nazareta imao je prije 2000 godina kršćanskiji stav. O tome piše i Hans Küng u knjizi “Die Frau im Christentum“ (Žena u kršćanstvu). On govori o Isusu kao prijatelju ženâ koje se u njegovo vrijeme smatralo manje vrijednim i njih se u muškaračkim kulturama, kakva je i ova naša balkansko-hrvatska, izbjegavalo i stavljalo u drugi red. I žene su ga, vidjevši u njemu nekoga tko ih u takvome patrijarhalnom društvu cijeni, pratile kao i muškarci od Galileje do Jeruzalema, uz napomenu da od mnoštva žena koje se spominju u evanđeljima Marija Magdalena ima posebno mjesto. Gotovo istovremeno uz pojavljivanje Ženske Biblije, u Zagrebu se, u nakladi Instituta Ivo Pilar, pojavila knjiga “Marija Magdalena: od Isusove učenice do filmske bludnice”.
Pripremile su je četiri žene: dvije autorice katoličke teologinje dr. sc. Rebeka Anić, znanstvena savjetnica u Institutu Pilar, inače časna sestra reda Školskih sestara franjevki, i dr. sc. Irena Sever Globan, docentica na Odjelu za komunikologiju na Hrvatskome katoličkom sveučilištu u Zagrebu, udana i majka djevojčice Sare Magdalene, naslovnicu knjige s prozračnom lebdećom tkaninom koja može poslužiti za buđenje savjesti uspavane i samozadovoljne hrvatske katoličke teološke muškadije uresila je kiparica i doktorica znanosti Ida Blažičko, a knjigu je pripremila izvršna urednica Mirjana Paić-Jurinić. Ova knjiga na najbolji način svjedoči da se suvremene žene kršćanke ne mire s crkvenim muškaračkim prikazom uloge i značenja nekih žena u Bibliji, svjesne da kulture u kojima je nastajalo kršćanstvo nisu bile naklonjene ženama. Ova knjiga samo na primjeru jedne biblijske žene zorno pokazuje da i mi u Hrvatskoj imamo pogled žena uvjerenih vjernica katolkinja na Bibliju, na Novi zavjet, i to, nakon Isusa iz Nazareta, na jednu od najvažnijih osoba u kršćanstvu, na Mariju iz Magdale. Jer da nje nije bilo, pitanje je tko bi drugi ustrašenim apostolima prenio vijest da je Isus uskrsnuo, vijest na kojoj kršćani temelje svoju vjeru.

Više pročitajte u originalnom članku: Marija Magdalena kao žrtva povijesne zablude o ženama

/Izvor: Večernji list/

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing