SNJEŽANA KÖPRUNER: “Podrška Srednjoj školi Prozor pri aplikaciji na Regional Challenge Fund i učeničkoj praksi u tvornici”
Sastanak načelnika općine Prozor-Rama dr. Joze Ivančevića i ravnateljice Srednje škole Prozor Anđe Mlakić s gospođom Snježanom Köpruner održan je danas, 23. lipnja 2023. godine, u zgradi Općine Prozor-Rama.
Tema sastanka je bila nastavak učeničke prakse u tvornici “GS-Tvornica mašina Travnik” te podrška pri aplikaciji na projekt kooperativnog obrazovanja – dualnog obrazovanja. Ova vrsta obrazovanja za praksu ima stručno obrazovanje pri kojem učenici osim u školi, znanja usvajaju od početka obrazovanja i u određenim tvrtkama.
Dio učenika strojarske struke (bravar i CNC operater) je već ranije išao na praksu u tvornicu “GS-TMT”. Od iduće školske godine učenici strojarskih zanimanja imat će priliku ponovno svoju praksu odrađivati u tvornici.
“Od iduće školske godine učenici će moći ponovno kod nas na praksu u Travnik. Kada bude završena tvornica u Rami praksu će tada obavljati u njoj. To će biti i podrška Srednjoj školi za aplikaciju Regional Challange Fund (RFC) za uvođenje kooperativnog obrazovanja i obuke u ustanove koje pružaju stručno obrazovanje i obuku“, kazala je gospođa Snježana Köpruner.
RFC je program financiranja koji za cilj ima jačanje relevantnosti strukovnog obrazovanja te osposobljavanja za tržište rada
Pristup kooperativnog obrazovanja (dualnog obrazovanja) ima za cilj uključivanje sektora gospodarstva u cjelokupan proces razvoja, provođenja i procjene. Ovo se temelji na iskustvu da stručno obrazovanje i obuka trebaju oslikavati vještine potrebne na radnom mjestu.
Uvođenje kooperativnog obrazovanja kombinira praktičnu obuku u školi s učenjem kroz rad u privatnom poduzeću na fleksibilan način u svrhu razvoja vještina, znanja i stavova budućih radnika. Pristup je zasnovan na shvaćanju da se određene kompetencije vezane za zanimanje najbolje usvajaju u za to određenim prostorima, npr. u USOO, dok se druge radne kompetencije najbolje stječu tijekom procesa rada, npr. u realnom okruženju u poduzeću. Prateći ova načela, svaka lokacija za obuku omogućuje usvajanje onih vještina koje su potrebne za obavljanje zanimanja za koje je i najprimjerenija i u vezi sa kojima ima najviše relevantnog iskustva. Slično je i sa procjenom vještina koja bi trebala da se odvija u suradnji USOO i poduzeća partnera.
U idealnom slučaju, gospodarski sektor treba da pruži podršku s pozicije već definirane potražnje i razvijenih standarda zanimanja koji se onda prevode u nastavne planove i programe stručnog obrazovanja i obuke
Načelnik općine Prozor-Rama dr. Jozo Ivančević je naglasio da će općina pomoći vezan za praksu učenika, ali i svu potrebnu podršku Srednjoj školi Prozor da uspješno aplicira projekt RFC. Ivančević je također ponovio i mogućnost stipendiranja učenika koji budu odabrani za praktičnu obuku u tvornici. Dio stipendije će davati općina, a dio tvornica.
Ravnateljica Srednje škole Prozor je kazala: „Ovih dana pripremo aplikaciju za projekt kooperativnog obrazovanja. Zahvaljujem gospođi Snježani na podršci i načelniku Ivančeviću koji stalno pomaže rad Srednje škole Prozor. U našoj školi već imamo strojarska zanimanja koja su potrebna za rad u tvornici. Vjerujem da će se naši učenici pokazati kao dobri radnici.“
“GS-Tvornica mašina Travnik” još je 2017. godine odlučila uvesti praksu za učenike raznih strukovnih škola, kako bi im omogućila što bolju izobrazbu te kako bi bila u mogućnosti profilirati neke od njih u stalne zaposlenike. Potpisivanjem ugovora o izgradnji tvornice “GS-Rama” u općini Prozor-Rama, ista je praksa preseljena i u ovu općinu.
Cijeli program stipendiranja učenika Srednje škole Prozor prezentiran je u samoj školi u lipnju 2022. godine
“GS-Rama” predstavila program stipendiranja i plan rada buduće tvornice
Općina Prozor-Rama i GS Holding s novom tvornicom “GS-Rama” ukazali su na veliku mogućnosti upošljavanja u tvornici.
Prezentacija se prije svega odnosila na strojarske struke bravar, CNC operater i elektrotehničar
Drugi razred srednjih škola u prvom polugodištu stječe uglavnom teorijska znanja, kako bi se kasnije mogli uključiti u proizvodni ciklus. Učenici drugih razreda praksu obavljaju dva dana tjedno i dobivaju stipendiju od 200 maraka, učenici trećih razreda obavljaju praksu tri dana tjedni i ostvaruju stipendiju od 300 maraka. Stipendije su osigurane za one najbolje, koji se pokažu dobrima u sudjelovanju u praksi, kao i na testovima koji se povremeno u tvrtki održavaju. Više o programu pročitajte na sljedećem linku:
Kada je u pitanju Srednja Bosna, iz “GS-TMT” kažu: “Kroz drugo polugodište stipendiramo one učenike koji su postigli odlične rezultate u prvom polugodištu. Dosad ih je praksu prošlo 180, a tijekom prakse smo ih stipendirali kao nagradu za trud i zalaganje. Ove godine su stipendije dobili četiri učenika trećeg razreda smjer Zavarivač, jedan učenik prvog razreda smjer Zavarivač te tri CNC operatera trećeg razreda.”