Upoznajte Mariju Nović, najmlađu pilotkinju u povijesti BiH

Upoznajte Mariju Nović, najmlađu pilotkinju u povijesti BiH

Ako biste zavirili na Instagram profil Marije Nović, 17-godišnje djevojke iz Dervente, možda biste se našli u čudu. Iako je veoma mlada, Marija je vidjela gotovo pola svijeta i to iz pilotske kabine.

Naime, Marija je najmlađi pilot u povijesti zrakoplovstva u BiH. S 14 godina rodila joj se želja da postane kontrolorka leta, a nedugo potom shvatila je kako je posao pilota njena najveća ljubav. S nepunih 17 stekla je pravo pohađati praktičnu obuku letenja, a njezin instruktor je nakon prvog leta shvatio kako je rođena za taj posao.

“Praktičnu obuku sam pohađala u Subotici. Bilo nas je sedam u klasi, a ja sam bila jedina djevojka. Imali smo više instruktora, moj instruktor je bio Arpad Dudaš, inače vojni pilot i licencirani istruktor. Razdoblje obuke nije lako. Zahtijevalo je rano ustajanje i već u pet ujutru guramo zrakoplove iz hangara na pistu, obavljamo prateće obveze, sipamo gorivo, provjeravamo vremenske uvjete”, prisjeća se Marija u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba.

Iako je vrlo mlada, već je dosta vremena “provela na nebu”, a imala je priliku upravljati tipovima zrakoplova Cessna 150, Cessna 172 i Piper 38

“Vrlo brzo su instuktori dali svoje procjene o našoj sposobnosti. Moj istruktor je prepoznao moj talent i to nije krio. Uslijedilo je ubrzo i prvo laširanje – prvi samostalan let. Bila sam favorit u klasi. Tri mjeseca raspusta sam živjela na zračnoj luci i svakodnevno letjela. Učili smo kako se izvući iz kovita u slučaju da dođe do toga. Kako da prizemljimo zrakoplov kod otkaza motora i kako da pronađemo najpogodnije mjesto za slijetanje. Trenutak kada sam odlučila kako želim da to bude moj poziv je bio na letu za Valjevo. Letjela sam iz Subotice za Valjevo i kada sam ušla područje kontrole kontrolnog tornja Surčin na radio-vezi su se javljali piloti iz ostalih zrakoplova. Tada sam shvatila koliko je ljepše biti u zraku među odabranima, ali i shvatila koliko je težak posao kontrole leta, koja istovremeno komunicira sa nas toliko. Moram reći kako mi je posebno zadovoljstvo i nadu dao trenutak kada sam čula kako se javila žena pilotkinja koja upravlja velikim putničkim zrakoplovom i govori svoju poziciju, a u kontroli leta joj odgovara također žena. Bila mi je čast biti na nebu! To je bio presudan trenutak!”, priča nam Marija.

“Do sada imam 55 sati leta. Polaganje za PPL licenciju sam imala početkom listopada, tako da sam sa svojih 17 godina službeno postala pilot privatnih zrakoplova sa međunarodnom dozvolom”, dodaje Marija.

Njezini planovi u 2022. godini su veliki

“U ovoj godini planiram napraviti 150 sati letenja. Tijekom sljedećeg raspusta, kada napunim 18 godina, ću upisati teorijsku obuku ATPL u trajanju od oko 750 sati u Mađarskoj i nastaviti obuku za komercijalnog pilota (za velike putničke zrakoplove). Malo se već pripremam za to pošto je sva obuka kao i ispiti na engleskom jeziku. Kada počne sljedeća školska godina paralelno ću ići u 4. godinu Zrakoplovne akademije i prvu godinu Prometnog fakulteta, zrakoplovni smjer. Također, planiram upisati i daljnje školovanje na Zrakoplovnoj akademiji-Visoka škola za strukovne studije, smjer kontrola leta. Cilj je da do svoje 21. godine kada je to i zakonom dozvoljeno mogu početi raditi kao pilot komercijalnih letova”, poručila je Marija na kraju razgovora.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar