Vještak vojne struke Harbinja: Buza nije komandovao akcijom na Uzdolu

Vještak vojne struke Harbinja: Buza nije komandovao akcijom na Uzdolu

Vještak vojne struke Dervo Harbinja, koji je iznio nalaz u korist Obrane Envera Buze na suđenju za zločine u Prozoru, rekao je da optuženi nije komandovao akcijom na Uzdolu.

Harbinja je kazao da je Samostalni prozorski bataljon brojao oko 150 vojnika, ali da nije bio spreman za upotrebu u borbenim djelovanjima.

“To je bio bataljon čiji su pripadnici bili u obuci i zbog toga nije bio spreman za upotrebu. Brojao je 96 cijevi oružja i dva minobacača. Bio je jako slabo opremljen. Za razliku od njega hrvatska vojska bila je mnogo superiornija. Imala je dalekometnu artiljeriju, oklopne transportere, tenkove”, rekao je Harbinja.

On je dodao da je Uzdol bio legitimni vojni cilj, koji je imao tri borbene linije, kao i to da je Armija BiH bila legitimna vojna sila na području te teritorije.

Pripadnici Samostalnog bataljona Prozor su, prema optužnici, 14. rujna 1993. napali selo Uzdol, i u zaseocima Križ, Zelenike i Raiči na okrutan i svirep način ubili 27 civila hrvatske nacionalnosti. Buzi je, kao komandantu Samostalnog bataljona, na teret stavljeno da je propustio da poduzme mjere da počinitelji budu kažnjeni.

Harbinja kaže da je Prozor “okupiran” 24. listopada 1992. godine, a da je 8. travnja 1993. HVO donio odluku o razoružavanju pripadnika ABiH.

Vještak je rekao da optuženi Enver Buza nije komandovao akcijom na Uzdolu, jer je prethodno takvu odluku donio štab Vrhovne komande na čelu sa Seferom Halilovićem, koji je 11. rujna 1993. boravio na području Voljevca.

“Došli su oko dogovora akcije ‘Neretva 93’ u okviru koje je planiran i napad na Uzdol. Buza je imao dobre procjene da neće moći izvršiti zadatak ako akcija krene kroz Uzdol. Buza nije izvršio naređenje, a Sefer više nije imao povjerenje u njega. Akciju je vodio Zićo Suljević, koji je zamijenio Buzu na mjestu komandanta”, kazao je vještak.

Nastavak suđenja zakazan je za 21. svibnja.

 

/Izvor: Detektor.ba/

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar

Marketing