Vlada HNŽ-a do 2030. godine planira rehabilitaciju i regionalne ceste Prozor-Mokronoge

Vlada HNŽ-a do 2030. godine planira rehabilitaciju i regionalne ceste Prozor-Mokronoge

Vlada Hercegovačko–neretvanske županije obnovom postojećih prometnica te izgradnjom novih u predstojećem razdoblju planira raditi na jačanju prometne infrastrukture, piše Večernji list BiH.

 

Regionalne prometnice

 

Jedanaest regionalnih prometnica na području Hercegovačko-neretvanske županije zahtijeva žurnu rekonstrukciju ili sanaciju u manjem ili većem opsegu.

Službeni podaci govore kako na području ove županije 85,6 kilometara (25,63%) regionalnih cesta čine makadamske, i to najviše u općini Konjic zbog teških terenskih uvjeta.

Prema podacima dokumenta Strategija razvoja javnih cesta 2020. – 2030., rehabilitaciju postojeće prometnice nužno je napraviti na dionicama Prozor – Mokronoge, Žitomislići – Čitluk – Tromeđa – Hamzići, Tromeđa – Gabela, Dračevo – Zavala, Stolac – Berkovići, Zavala – Orahov Do.

Riječ je o regionalnim prometnicama koje su ranije u cijelosti asfaltirane, odnosno nemaju makadamske dijelove, ali je asfaltni sloj na njima dotrajao ili ih je potrebno proširiti i doraditi zbog činjenice da njima svakodnevno prometuje velik broj putnika. Osim njih, rekonstrukciju/sanaciju zahtijeva znatan broj regionalnih prometnica na području ove županije jer još uvijek nisu presvučene asfaltom, odnosno riječ je dijelom o makadamskim cestama.

Među tim prometnicama su Prozor – Konjic, gdje je od ukupno 62,61 kilometra čak 32,30 km makadama. Slijedi Konjic – Borci dužine 33,56 kilometra (17,68 asfalt, 15,88 km makadam).

Na listi prioriteta Vlade Hercegovačko-neretvanske županije u predstojećem razdoblju svakako je i prometnica Česim – Potoci na kojoj je ostalo 10,29 kilometara makadama, zatim Borci – Glavatičevo – Argud s 10,39 neasfaltiranih kilometara te Ostrožac – Fojnica gdje je potrebno asfaltom presvući polovicu prometnice, odnosno njezinih 16,74 kilometra.

 

Investicije za budućnost

 

U prilog tome da je spomenute prometnice nužno rekonstruirati ili sanirati njihove nedostatke govore podaci o broju vozila koja svakim danom njima prolaze.

 

Najprometnija regionalna prometnica u HN županiji je Čapljina – Gabela gdje svakodnevno prođe 3225 vozila. Slijedi Tromeđa – Trebižat s 3123 PGDP (prosječni godišnji dnevni promet), Prozor – granica županija (Ravno) s 2477 PGPD, Žitomislići – Čitluk s 2298 PGPD te Tromeđa – granica županija (Š. Brijeg) 2212. Na šestom mjestu po broju vozila koja njome svakodnevno prometuju je s 2212 PGPD regionalna cesta Konjic – Borci koja se nalazi u skupini dijelom makadamskih cesta, odnosno na listi prioriteta Vlade HNŽ-a za rekonstrukciju.

 

Podsjetimo, regionalne ceste prvoga reda namijenjene su za prometno povezivanje ekonomskih područja države ili entiteta, značajnih središta lokalnih zajednica, kao i za prometno povezivanje s cestama iste ili više kategorije; posebno izgrađeni priključci, ako su predviđeni, čine njihov sastavni dio.

 

Regionalne ceste drugog reda namijenjene su za prometno povezivanje središta lokalnih zajednica u okviru određenog entiteta, za povezivanje turističkih (turističke ceste) i graničnih područja značajnih za državu te graničnih prijelaza s cestama iste ili više kategorije kada, prema propisanim kriterijima, kategorizacije ne dostigne višu kategoriju./HMS/

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar