ŽIVOTOPIS KOJI JE ODUŠEVIO POSLODAVCE: ‘Majka mi je uvijek govorila da sam njeno blago…’

ŽIVOTOPIS KOJI JE ODUŠEVIO POSLODAVCE: ‘Majka mi je uvijek govorila da sam njeno blago…’

Uzalud stručnjaci savjetuju tražitelje posla da je njihov životopis ono što će potencijalnom poslodavcu dati prvi dojam o njima kao kandidatima, te da ih stoga treba izdvajati od konkurencije. Zvuči nevjerojatno, ali u zemlji s gotovo 300 tisuća nezaposlenih, većina životopisa izgleda kao smotra nepismenosti i neoriginalnosti, piše RTL.

Jedan je životopis oduševio poslodavce koji su ga primili – kad su ga vidjeli, pomislili su da se radi o početku nekog romana.

“Meni je mama uvijek govorila da sam njezino blago i neka ne dopustim nikome da me uvjeri da nisam i njegovo. Prosudite jesam li i vaše blago”, piše u uvodu.

Životopis je stigao na adresu tvrtke koja se bavi digitalnim marketingom i oduševio sve

Prava rijetkost

“Dok smo primali e-mail, istovremeno nam je dostava pokucala na vrata s malim paketom za nas. Dobili smo škrinjicu s blagom i hrpu dodatnih informacija”, rekla jeMilica Cetinić, client services director Jasno&Glasno.

Svaka stvarčica vodila ih je na legendu koja je otkrivala stvari o njemu. Među stotinama prijava, ukrao im je svu pozornost i pozvali su ga na razgovor. Ovo je dobar primjer životopisa, no, oni su rijetkost. Realnost je potpuno drukčija.

Poslodavce od viška glava itekako boli. Uz tekst, dojam mogu pokvariti i fotografije.

“Fotografija nije nužna, međutim ako ju osoba odluči staviti u životopis što može, mora biti prikladna poslovnom kontekstu. Znači ne koristiti fotografije s plaže, s nekakvih tuluma”, izjavila je karijerna savjetnica Mojra Dautović.

“Profilne fotografije s Facebooka, nekakvi kućni selfieji ili cropane fotografije jer su iz nekog noćnog izlaska su potpuno neprimjerene”, kaže Šola.

Životopis treba biti podijeljen u kategorije: osobni podaci, radno iskustvo, obrazovanje i specifične vještine. Pišite ga obrnuto kronološkim redom, u natuknicama, a ne kao sastavak te ne dulje od dvije stranice.

“Kad imate 20 godina radnog staža i već ste napravili nekakav korak u karijeri, nema potrebe navoditi aktivnosti iz srednje škole ili studentske poslove”, savjetujeManuela Šola.

Važno je i motivacijsko pismo u kojemu se ukratko treba predstaviti poslodavcu. Često ga ni nema, a ista molba šalje se na sva radna mjesta koja nekoga zanimaju.

“Primjerice, ljudi nam bez dobar dan i moje ime i prezime je… pošalju samo link na Linkedin profil”, tvrdi Milica Cetinić.

Istaknite se sadržajem, a ne atraktivnom fotografijom ili šarenim fontovima. A ako želite brzo privući nečiju pozornost, Cetinić savjetuje da obratite pažnju i na sljedeće.

“Mislim da je danas već više manje jasno da svaki poslodavac pregledava društvene mreže svojih zaposlenika i kandidata za posao”, kazala je za RTL.

net.hr

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar