BIH NOVI UDAR NA DŽEP: Još se čeka Vijeće ministara: Vozačke dozvole u BiH će poskupjeti

BIH NOVI UDAR NA DŽEP: Još se čeka Vijeće ministara: Vozačke dozvole u BiH će poskupjeti

“Cilj donošenja ove odluke je eliminiranje nelojalne konkurencije i neprirodno niska cijena osposobljavanja kod pojedinih autoškola”

Nakon brojnih poskupljenja goriva koja su zadesila građane Bosne i Hercegovine, uskoro bi po višim cijenama mogli polagati i vozačke ispite. Inicijator podizanja minimalne satnice sa 20 na 30 maraka je Asocijacija autoškola BiH, čiji predstavnici kao razlog navode nelojalnu konkurenciju i zaštitu kvalitete. Isti razlozi za poskupljenje navedeni su i u odluci o jedinstvenim minimalnim budžetskim elementima vrijednosti nastavnog časa iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za vozača motornih vozila, koju je pripremilo državno Ministarstvo prometa i komunikacija.

Odluka je proslijeđena Vijeću ministara BiH na potvrđivanje i ukoliko se Vijeće složi s predloženim, nove cijene stupaju na snagu od početka 2019. godine, piše Oslobođenje.

LJUDSKI ŽIVOTI

Prema odluci koju smo dobili na uvid iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH, jedinstvena minimalna budžetska vrijednost nastavnog sata za osposobljavanje kandidata za vozača iz poznavanja propisa o sigurnosti prometa na cestama za vozače svih kategorija i potkategorija iznosila bi sedam KM. Također, jedinstvena minimalna budžetska vrijednost sata osposobljavanja kandidata za vozača motornih vozila iz upravljanja motornim vozilom za B kategoriju vozila iznosila bi 30,50 maraka.

“Cilj donošenja ove odluke je eliminiranje nelojalne konkurencije i neprirodno niska cijena osposobljavanja kod pojedinih autoškola, a koja ide nauštrb kvaliteta procesa osposobljavanja”, kažu iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

Ako se uzme u obzir propisano trajanje sati teorije i vožnje, minimalni troškovi polaganja vozačkog ispita za B kategoriju bit će 1.263 KM.

Kada na ove troškove dodamo polaganje prve pomoći koje košta 110 KM, liječničko uvjerenje od 50, testove koji koštaju 140 KM i izlazak na testiranje od 70 KM, ukupna cijena polaganja vozačkog ispita iz B kategorije u BiH će iznositi oko 1.630 KM, zavisno od autoškole.

Iz resornog ministarstva kazali su nam da je pravni osnov za donošenje odluke sadržan u članu 177. stav (13) Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u Bosni i Hercegovini, kojim je propisano da Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva komunikacija i prometa BiH koji je usuglašen s organom nadležnim za obrazovanje, donosi odluku kojom se utvrđuju jedinstveni minimalni budžetski elementi vrijednosti nastavnog časa iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za vozače.

– S ciljem realizacije ove zakonske obaveze, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH je pripremilo Prednacrt odluke o jedinstvenim minimalnim budžetskim elementima vrijednosti nastavnog sata iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za vozače i uputilo ga je na mišljenje nadležnim organima za obrazovanje (entitetskim i kantonalnim ministarstvima obrazovanja i Vladi Brčko distrikta BiH). Svi nadležni organi za obrazovanje, izuzev Ministarstva prosvjete i kulture – Zavod za obrazovanje odraslih RS-a, podržavaju donošenje predmetne odluke, istakli su iz resornog ministarstva, pojašnjavajući da Ministarstvo prosvjete i kulture RS-a u svom mišljenju navodi “da finansijski segment ne bi trebao biti obuhvaćen ovom odlukom”.

– Nakon što su sva dostavljena mišljenja analizirana i razmotrena u Ministarstvu, pripremljen je tekst Nacrta odluke, koji je objavljen na internetskoj aplikaciji eKonsultacije, u skladu sa Pravilima za konsultacije u izradi pravnih propisa, s ciljem upoznavanja zainteresirane javnosti o predmetnom propisu. Na ovaj način i zainteresirana javnost je učestvovala u konsultacijama i svojim primjedbama, sugestijama i prijedlozima dala doprinos izradi što kvalitetnijeg propisa.

Postupak javnih konsultacija je bio otvoren od 29. augusta do 30. septembra 2018. godine. Svi sudionici javnih konsultacija pozdravili su i podržavaju donošenje predmetne odluke, te čak predlažu veće vrijednosti u odnosu na minimalne budžetske elemente vrijednosti nastavnog časa predložene odlukom, tvrde iz Ministarstva.

Nacrt odluke je upućen na mišljenja, u skladu s Poslovnikom o radu Vijeća ministra BiH, Ministarstvu financija i trezora BiH i Uredu za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH.

Naredni korak, nakon pribavljanja mišljenja navedenih institucija, jeste upućivanje teksta prijedloga odluke Generalnom sekretarijatu Vijeća ministara BiH radi razmatranja i usvajanja predmetne odluke. U skladu sa odredbama ove odluke, autoškole će odrediti cijenu osposobljavanja.

Predsjednik Upravnog odbora Asocijacije autoškola BiH Zdravko Ivić za Oslobođenje kaže kako se ne treba štedjeti na sigurnosti, te da je ona najvažnija.

– Nije to povrće, koje je ujutro svježe, pa bude skuplje, a popodne jeftinije. Vozačka dozvola se mora unapređivati svaki dan, ističe Ivić, koji ovo ne vidi kao povećanje cijena, već kao izjednačavanje cijena na nivou Bosne i Hercegovine.

– Imate vi krajeva gdje je sad skuplje nego što će biti nakon izmjene Pravilnika. Jako je važno dobiti kvalitetnog vozača, jer su ljudski životi u pitanju. Najbolji je pokazatelj statistički podatak koji kaže da je najviše poginulih u mjestima gdje je najjeftinije polaganje. Posebno zastrašujuće je da imamo porast poginulih, a iseli nam se stanovništvo. Ljudi svaki dan pred ambasadama stoje, odlaze iz zemlje, a nama raste broj poginulih, što je totalno neprirodno, navodi on.

ISTA SATNICA

Nelojalnu konkurenciju vidi kao najveći problem.

– To se konačno mora suzbiti. Pojedini prodaju potvrdu, a obave samo 15 časova. Šta tu dobije društvo? Dobije ubicu na putu. Od takvih mogu stradati i oni koji se danas suprotstavljaju svemu ovome, kaže Ivić.

On tvrdi kako se izmjenama pravilnika više neće moći desiti da neko za manje časova od planiranog izdaje potvrdu.

– Minimalni broj časova za B kategoriju je 35. Za ovaj broj časova je utvrđena sada najniža cijena. Kada osoba sada plati cijenu za ovaj broj časova, teško će pristati da dobije manje časova kada je već uplatila puni iznos. Sada će građani sami odlaziti od takvih pojedinaca, podvlači naš sugovornik.

Govoreći o uvjetima rada instruktora, te o utjecaju usvajanja novih minimalnih cijena, Ivić smatra da se opet neće povećati satnica instruktorima.

– Bez obzira na to, satnica instruktorima neće porasti na pet maraka, opet će ostati 2,5 ili tri marke, dodaje on.

Podijelite svoje mišljenje sa nama i ostavite komentar